Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: CEE kontakt med 20/25 A sikring for hjemmebruk

Startet av Bassestad, søndag 18. oktober 2015, klokken 23:51

« forrige - neste »

Bassestad

Hei! Vi er en gruppe på tre studenter ved andre året på Handelshøyskolen BI i Oslo, og vi skriver en oppgave i metode og markedssinnsikt om Tesla og deres store markedsandel i Norge.

Til dette trenger vi 2-3 Tesla eiere i Oslo/Akershus området som kunne tenke seg til å stille til dybdeintervju om grunnen til at man eier Tesla fremfor tilsvarende biler, fordeler/ulemper og lignende :)

Det hadde vært veldig fint om dette kunne bli gjort så fort som mulig (deadline er 25. September!)


hgs

Hei!

Med fare for at dette er utenfor scoopet til oppgava vil jeg anbefale at dere også intervjuer noen utenfor Oslo/Akershus. Det selges så vidt jeg husker flere Teslaer utenfor dette området enn i nå, og dette er interessant da en stor del av befolkningen fortsatt tror at elbiler bare kjøpes for å snike i kollektivfelt og lure seg unna bompenger.

Lykke til!
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

cairnz

Helt enig, men det er neppe den vinkelen de ønsker å ha :)
Elbilist

JørundG

#3
Veldig godt poeng hgs. Jeg bor i Finnmark (Alta) og bilens enestående egenskaper fremstår sterkere jo lengre jeg har eid bilen (P85 mars2014). Vi har ingen kollektivfelt eller bompenger...
Her er fordeler i Alta:
Ingen oppstartsproblemer selv om det er -25-30C.
Bilen blir mye raskere varm.
Batteriet desimeres lite pga lave gjennomsnittstemperaturer.
Bilen er glitrende på vinterføre
Driftskostnaden i strøm 0,5-1,5 krone per mil. Lavere i Finnmark pga avgiftsfritak på strøm. Ikke el-avgift og MVA på strøm.


Andre fordeler:
-at det er spontan reaksjon i aksellerator,at man får Teslaglis straks man benytter aksellerator
-at man kan parkere ved butikken uten å måtte oppsøke p-automat eller åpne p-appen for betaling.
-at man slipper å bruke mer en en pedal i den vanlige kjøringen, enkelt og komfortabelt
-at man slipper å bruke tid på å fylle bilen med dyrt drivstoff, det er  kaldt, kjedelig og tar lang tid å stå ved en bensinpumpe.
-at rekkeviddeangst er noe andre folk (som ikke har Tesla) snakker om men som ikke er faktisk eller praktisk tema.
-at det er absolutt null tid som benyttes til å lade bilen, det går av seg selv når man sover.
-at service kostnadene er ekstremt lave

erlanddf

Sitat fra: Bassestad på torsdag 17. september 2015, klokken 11:58
Hei! Vi er en gruppe på tre studenter ved andre året på Handelshøyskolen BI i Oslo, og vi skriver en oppgave i metode og markedssinnsikt om Tesla og deres store markedsandel i Norge.

Til dette trenger vi 2-3 Tesla eiere i Oslo/Akershus området som kunne tenke seg til å stille til dybdeintervju om grunnen til at man eier Tesla fremfor tilsvarende biler, fordeler/ulemper og lignende :)

Det hadde vært veldig fint om dette kunne bli gjort så fort som mulig (deadline er 25. September!)
Jeg  kan gått stille opp. :) Send PM.
2014 P85+

Bassestad

Setter pris på alle svar!
Det blir litt feil vinkling dessverre, men vi kan nok bruke tilleggsinformasjonen i oppgaven på en eller annen måte så takk skal dere ha :)


andwin

Nå vet jeg ikke hvor omfattende dette intervjuet skal være, men hvorfor ikke dra til en supercharger og høre med de som allikevel står og lader om de har noen minutter til overs? Nå står jeg på Lier nord og det er greit med trøkk her nå. :)

Epleskreller

#8
Enig med Hgs, jeg har solgt tre Model S via Finn og de har blitt solgt til hhv. Alta, Fyresdal og Lillesand. Alle stedene helt uten kollektivfelt og kun Lillesand har vel bomstasjoner i nærheten. For tiden er jeg uten Tesla, venter på at de leverer med hengerfeste og jeg er på igjen.  :-)

Lykke til med oppgaven!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bassestad

Ja, men det er hovedsakelig markedsandelen og lignende som er fokuset på oppgaven, så det er ikke så viktig om hvor i landet man befinner seg, og siden det er knapt med tid så er Akershus/Oslo absolutt best :)

Men setter pris på tips

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA