Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trafikk-ino i Golf

Startet av ElectroShock, søndag 02. august 2015, klokken 21:18

« forrige - neste »

ElectroShock


xref

Det er samme tanken jeg hadde da jeg bestilte min 70D! Norges beste bilkjøp mener jeg.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Elbil fundamentalist

Har tenkt samme tanken selv at 70D er rene "løp og kjøp" modellen. Bjørn Nyland testet S60 og han kunne konkludere med at den hadde langer rekkevidde enn forventet pga lavere vekt, men var fortsatt litt for knepen på å komfortabelt kunne kjøre mellom superladere. Siste video fra han ønsker han veldig å kunne teste en S70D da han forventer at den har både fordel av laver vekt, og likevel kunne komfortabelt kunne cruise mellom superladerne og ha en anstendig ladetid. Med S70D som har superlading inkludert er det ikke menge motargumenter igjen, sett prisfordelen i betraktning.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Tromic

Har valgets kvaler rundt dette. Hva er det "beste kjøpet" p.t? En flunkende ny, godt utstyrt 70D eller en veldig godt utstyrt  ink serviceavtale S85 2013/14 med ca 20 000 km til ca 100 000 kr mindre (uten autopilot)? Ja jeg vet, det kommer ann på hva man legger vekt på. Men hvis dette utmerkede forumet skulle forsøke seg på en vurdering av "beste kjøp" fra oss som ikke bare er gale, men som vil ha kongebil uten å blakke oss helt? ;)

Personlig: AWD kjekt å ha, men ikke absolutt ikke nødvendig så dette er ikke utslagsgivende for meg.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Dag A.

Når jeg bestilte P85D (okt-2014) så var denne eneste alternativ tilgjengelige med mindre man ville ha levering i juni.

Skulle jeg bestilt i dag så hadde valget vært soleklart S70D
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

aness

Sitat fra: Tromic på lørdag 27. juni 2015, klokken 07:50
Har valgets kvaler rundt dette. Hva er det "beste kjøpet" p.t? En flunkende ny, godt utstyrt 70D eller en veldig godt utstyrt  ink serviceavtale S85 2013/14 med ca 20 000 km til ca 100 000 kr mindre (uten autopilot)? Ja jeg vet, det kommer ann på hva man legger vekt på. Men hvis dette utmerkede forumet skulle forsøke seg på en vurdering av "beste kjøp" fra oss som ikke bare er gale, men som vil ha kongebil uten å blakke oss helt? ;)

Personlig: AWD kjekt å ha, men ikke absolutt ikke nødvendig så dette er ikke utslagsgivende for meg.

Kommer som du sier an på hva du legger vekt på, personlig har jeg en 85 med autopilot og etter å ha kjørt med ACC i 14k km kunne jeg ikke hatt en bil uten. Men hvis du ikke sitter i kø hver dag er spørsmålet mer om den brukte bilen ellers har utstyret du ønsker deg.

Hadde det vært snakk om min første Tesla så tror jeg at 100k mindre for en 85, uten leveringstid, med det jeg trenger og vel så det.. Jeg hadde nok kjøpt den istedenfor å vente på en ny 70D.

Hvis du likevel har 100k liggende og har lyst på en ny bil i en av de nye fargene.. 70D er nok verdt ventetiden  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA