Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Villendende markedsføring fra Renault

Startet av Porsgrunn, søndag 28. juni 2015, klokken 19:24

« forrige - neste »

Porsgrunn

Det Internasjonale Pengefondet hevder at verden ikke lenger har råd til den økonomiske sløsingen fossile energikilder representerer.

IEA hevder 2/3 kjente fossile reserver må bli liggende i bakken for å nå 2 graders målet.

Politisk samles det mer og mer støtte for redusere fossil bruken og aktivt støtte det grønne skiftet.

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/11633745/Fossil-industry-faces-a-perfect-political-and-technological-storm.html

(Kommentarfeltet får de norske til å se saklige ut  :-\)

timingbeltkiller

Aksepterer du 2/3 av de kjente reservene må bli liggende urørt,
sier du samtidig all leting etter ytterligere reserverer har ingen hensikt.

Det er det ingen regjering og ikke noe næringsliv som sier.
Og etter valgresultatene å dømme godt under 5% av folk flest.

Vilket betyr 2 graders målet er teorien som blir til 5 i praksis.
Som  igjen betyr det går loddrett til helvete.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Will Paris be another 'Hopenhagen'? Time is running out for climate negotiators.
MER
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

eivhelle

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 29. mai 2015, klokken 15:53
Aksepterer du 2/3 av de kjente reservene må bli liggende urørt,
sier du samtidig all leting etter ytterligere reserverer har ingen hensikt.

Det er det ingen regjering og ikke noe næringsliv som sier.
Og etter valgresultatene å dømme godt under 5% av folk flest.

Vilket betyr 2 graders målet er teorien som blir til 5 i praksis.
Som  igjen betyr det går loddrett til helvete.

Du får nok neppe stor tilslutning i Norge, Saudi Arabia, USA, Russland og andre oljeproduserende land, men jeg tror du ville fått massiv støtte fra Maldivene og andre områder som lider under klimaendringene.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.Strom

Det er her Hydrogen kommer inn. Fossilindustrien trenger hydrogen for å miljøvaske gass/kull.

Da kan vi fortsette å pumpe opp olja, omforme den til hydrogen og selge den som miljøvennlig.

kjent som en win/win

toppi

Elbilen kommer, også det grønne skifte. Det finnes det mange gode grunner for.
Men ikke på grunn av CO2. Det går vel opp for flere og flere at det er svært mange andre faktorer som påvirker klimaet på jorden, og CO2 hysteriet har vært tidenes pengemaskin  :o
Temperaturen har ikke steget på 18 år.
http://www.tv2.no/v/922842/

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Amoss

Sitat fra: toppi på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:35
Elbilen kommer, også det grønne skifte. Det finnes det mange gode grunner for.
Men ikke på grunn av CO2. Det går vel opp for flere og flere at det er svært mange andre faktorer som påvirker klimaet på jorden, og CO2 hysteriet har vært tidenes pengemaskin  :o
Temperaturen har ikke steget på 18 år.
http://www.tv2.no/v/922842/

Jaja....

http://www.dagbladet.no/2015/06/05/nyheter/global/oppvarming/varmere/forskning/39528431/
SitatIngen pause i global oppvarming, ifølge amerikanske forskere.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eivhelle

Sitat fra: toppi på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:35
Elbilen kommer, også det grønne skifte. Det finnes det mange gode grunner for.
Men ikke på grunn av CO2. Det går vel opp for flere og flere at det er svært mange andre faktorer som påvirker klimaet på jorden, og CO2 hysteriet har vært tidenes pengemaskin  :o
Temperaturen har ikke steget på 18 år.
http://www.tv2.no/v/922842/

I forhold til CO2 utslipp fra fossile kilder har man to aktuelle scenarioer :

1. Frykten for global oppvarming er overdrevet og klimaendringene blir marginale.

2. Global oppvarming er reell og uten rask reduksjon av utslippene fra fossile kilder vil vi få en global katastrofe som vil gjøre fremtiden svært vanskelig for fremtidige generasjoner.

Hvis man gjør nødvendig tiltak for å unngå scenario 2 og etterpå finner ut at det var scenario 1 som var virkelighet, vil jeg tro at man kun føler lettelse.

Hvis man derimot ikke gjør noen tiltak fordi man håper på scenario 1 og ender opp i scenario 2, vil man angre bittert på at man ikke prøvde å gjøre noe mens man ennå hadde tid til det.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Arha

Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:22
Sitat fra: toppi på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:35
Elbilen kommer, også det grønne skifte. Det finnes det mange gode grunner for.
Men ikke på grunn av CO2. Det går vel opp for flere og flere at det er svært mange andre faktorer som påvirker klimaet på jorden, og CO2 hysteriet har vært tidenes pengemaskin  :o
Temperaturen har ikke steget på 18 år.
http://www.tv2.no/v/922842/

I forhold til CO2 utslipp fra fossile kilder har man to aktuelle scenarioer :

1. Frykten for global oppvarming er overdrevet og klimaendringene blir marginale.

2. Global oppvarming er reell og uten rask reduksjon av utslippene fra fossile kilder vil vi få en global katastrofe som vil gjøre fremtiden svært vanskelig for fremtidige generasjoner.

Hvis man gjør nødvendig tiltak for å unngå scenario 2 og etterpå finner ut at det var scenario 1 som var virkelighet, vil jeg tro at man kun føler lettelse.

Hvis man derimot ikke gjør noen tiltak fordi man håper på scenario 1 og ender opp i scenario 2, vil man angre bittert på at man ikke prøvde å gjøre noe mens man ennå hadde tid til det.

+1
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

toppi

Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:22
Sitat fra: toppi på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:35
Elbilen kommer, også det grønne skifte. Det finnes det mange gode grunner for.
Men ikke på grunn av CO2. Det går vel opp for flere og flere at det er svært mange andre faktorer som påvirker klimaet på jorden, og CO2 hysteriet har vært tidenes pengemaskin  :o
Temperaturen har ikke steget på 18 år.
http://www.tv2.no/v/922842/

I forhold til CO2 utslipp fra fossile kilder har man to aktuelle scenarioer :

1. Frykten for global oppvarming er overdrevet og klimaendringene blir marginale.

2. Global oppvarming er reell og uten rask reduksjon av utslippene fra fossile kilder vil vi få en global katastrofe som vil gjøre fremtiden svært vanskelig for fremtidige generasjoner.

Hvis man gjør nødvendig tiltak for å unngå scenario 2 og etterpå finner ut at det var scenario 1 som var virkelighet, vil jeg tro at man kun føler lettelse.

Hvis man derimot ikke gjør noen tiltak fordi man håper på scenario 1 og ender opp i scenario 2, vil man angre bittert på at man ikke prøvde å gjøre noe mens man ennå hadde tid til det.

Jeg ville følt en mye større lettelse om verden hadde gjort like mye for katastrofer som vi VET er reelle.

Miljøforurensing, det kryr av miljøkatastrofer i u-land.
Krig, overgrep, nød og fattigdom - 50 mill ++ mennesker på flukt.
Slaveri - 30 mill ++ kvinner lever som sex slaver.
For høy befolkningsvekst og hungersnød.

http://www.klimarealistene.com/
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

timingbeltkiller

Mange forum flommer over av innlegg som direkte eller indirekte påstår en hel vitenskapsgrein er befolket med faglige analfabeter som ikke skjønner bæra av det de driver med. Dette i motsetning til altruistene Big Coal, Big Oil & CO som er kjemisk fri for baktanker når de så rikelig finansierer klimabenekterne.

På dette forumet burde slik propaganda falle på steingrunn? Eller?

eivhelle har forøvrig rett:
Det er bedre med krisehindrende tiltak som senere måtte vise seg unødvendige
enn i overdrevet optimisme kutte ut nødvendige tiltak.

Blir du hjemme pga varslet snøstorm og denne uteblir, har du gått glipp av en skitur.
Går du fordi du ikke tror på værvarslet og dette likevel slår til, risikerer du å miste livet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

hgs

Sitat fra: toppi på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:10
http://www.klimarealistene.com/

Disse driver ikke på noen måte med seriøs forskning, men er en løst sammensatt samling av mennesker som ser på teorien om klimaendringer som følge av utslipp av drivhusgasser som en myte/konspirasjon. Det er allment kjent at det er uenighet også blant klimaforskere, men det store bildet er at de aller fleste seriøse forskere er enige om at den menneskeskapte Co2 - komponenten er betydelig. Men det er klart det er enklere å føre en slik debatt i kommentarfeltene på nettavisene enn å bruke opptil flere år på å få publisert arbeidet sitt i anerkjente vitenskapelige tidsskrifter.     
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

toppi

Godt å se at det argumenteres med "før var" prinsippet.
Dette er det fler og fler som gjør.
Man skal ikke langt tilbake før klimaendringene ble definert til å være en absolutt sannhet.
I Norge klarte man til og med det kunnstykket å favorisere diesel bilen, for å redusere CO2.

Jeg har alltid vært forundret over det massehysteriet som har vært/ er rundt CO2. Selv om de vitenskapelige funnene utvilsomt spriker stort. Liten tvil om at store penger er involvert.

De siste årene har man sett stadig flere forskere som påpeker at teoriene ikke stemmer, og mange som før var skråsikre går over til "føre var" snakk.
Tenk om man heller hadde begynt litt mer edruelig, inntil man visste mer. Og heller satt inn større ressurser mot problemer som allerede nå truer befolkninger verden over, som blant annet nevnt tidligere.

Så kan man konspirere i begge leire, men det er liten tvil om at mange har tjent fett på CO2 hysteriet.

Det viktigste argumentet for elbil er i min verden lokale utslipp. Hvorfor hører vi ikke mer om dette. Jeg har nesten sluttet å sykle til jobb ( Oslo) da eksponeringen for giftige avgasser blir for høy.

PS: Det er forskjell på å droppe en skitur, og å bruke milliarder på en innendørs skihall. Enda bedre enn å droppe skituren er kanskje heller hjelpe han som allerede står ute i stormen, uten klær og mat?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

flux

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 30. mai 2015, klokken 20:52
Will Paris be another 'Hopenhagen'? Time is running out for climate negotiators.
MER
Jeg tror ikke at landene med størst energiforbruk som Usa, Kina, Tyskland/EU vil bremse i Paris, jeg tror derimot at de vil pushe. De har allerede sett at satsing på bærekraftig og ren energi kan gi vekst. I Paris er det taperlandene, de som er sent ute med omstilling eller har dårlige muligheter som vil bremse. Som feks Canada og Japan.

timingbeltkiller

Well,
straks Pariskonferensen er historie, får vi se om du har rett i din optimisme
eller milljøforkjemperne i sin pessimisme.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA