Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: strømkabel og luftpåfyller til kompressor?

Startet av Catalyzator, torsdag 23. juli 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

Catalyzator

I dag har jeg prøvekjørt Nissan Leaf og blir bare mer og mer fornøyd jo mer jeg vandrer rundt i El-bil-verdenen. Det virker som dette er den bilen som gir mest for pengene i form av utstyr og tilbehør samt mulige fargevalg som jeg likte. MEN det var da uhorvelig trangt bagasjerom og selv med nedlagte bakseter gav det bare rom for en ekstra smørbrødskive liksom . . .

For meg som er helt fersk i det å faktisk sitte bak rattet på en elbil var alikevel dette en gedigen opptur da den ikke virket som noen stor utfordring å venne seg til. Jeg vil gjerne ha andre "ferskinger" sine synspunkter også om noen har noen ?

En annen positiv ting var at de mer eller mindre kunne levere bil nesten på dagen, maksimalt tre uker dersom jeg var svært krevende i fargevalget  ;D  nå skal jeg studere brosjuren og pristilbudet nøye. 

Men den var uten DAB som må ettermonteres sa selgeren.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Djance

Kjøper du en Impotert eller Brukt så er Prisen noe veldig Rimligere.

Eg selv kjøper 2013 mod (facelift) toppmodell. til 134.000 kr ferdig reg i norge.


Catalyzator

Hei Djance   :)
Det hørtes jo supert ut men hva da med verksted ? service og garanti ? Får du dette til vanlige priser på nærmeste Nissan-forhandler ? 
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

fws

Jeg kjøpte min ny i Norge. Den er litt dyrere, men det er færre ting å tenke på.
Ellers er bagasjerommet normalt romslig i denne klassen. Faktisk i toppsjiktet. Det er litt dypt med høy luke, men du får inn både barnevogner og bagasje hvis ønskelig.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Djance

Hei. service på en EL bil er ikke så stort, det fleste kan ta denne selv. Leaf spy får du vite med Batteriet, siden de gjør ikke annet enn ta en sjekk som du selv tar med Leaf spy.

Ellers er det bytte Kupefilter, gå over bremser, kjøleveske, Redusjonsgir olje noe de ikke tar heller på service. 1,1 L går på denne. ATF olje,.(Rød)

rett og slett se rett over den :)

Garanti det har eg kun fra USA, noe som er bare og glemme.

Eg tar IF sin Super forsikring som dekker da, Motor,Gear/driverket, Batteripakken. inntil 200.000 km.

Og siden det er veldig lite problemer med disse bilene så ser eg ikke behovet for Garanti.

Har en bil til som vi kjøpte ny i 2013 har vært 2 ganger inne med den. siden starten er det lett det oppstår problemer. og problemer som kommer seinere dekkes ikke av garantien da skylder di på Brukerfeil også Vanlig slitasje. så garanti er veldig oppskrytt. eg betaler ikke 50.000 kr for det. For dyreste på en EL bil er Batteripakken og det har eg forsikring på. og resten som kan ryke er ikke store greiene.

Også siden eg skrur no en del biler. så skal det gå fint og fikse. Eg er ikke Utannet mekaniker men skrur like mye som en mangen ganger.


Trekkoppbil

Superforsikring dekker vel havari, men ikke kapasitetstap, går jeg ut i fra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA