Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nikometer - hva logginformasjonen betyr

Startet av Valsviga, lørdag 02. januar 2010, klokken 13:37

« forrige - neste »

cra

Hmmm... Kanskje en tilsvarende plate i polert stål, eller svartlakkert for å få det blanke lokket til å stikke seg skikkelig fram? Nå er det vel ikke sagt noe om fargen på bilen som nå mangler "tanklokket", men dersom den er svart kunne kanskje matt svart farge passe?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: Ken på fredag 27. november 2009, klokken 20:03
Joey, han med Ranger biler, påstår at lokket var skært ut av Think tak og det ser sånn ut.
Ladeluka det er snakk om (link til bilde i post #9) finnes kun på bilene som kom tilbake fra USA. Hullet i venstre forskjerm er nok skåret ut for hånd, men selve luka og hengselet er formstøpt. Luka er sort uansett farge på bilen.
Sitat fra: Ken på fredag 27. november 2009, klokken 20:03
Aldri sett låse beslag før.
Selve hengselet er fjærbelastet og holder lokket i åpen og lukket stilling, det er ingen egen låsmekanisme.

Valsviga, er ladekontakten under dette lokket på din bil?

Jeg fant en USA-front med denne ladeluka på Eriks Bildemontering og har montert kraftig ladekontakt fra 2008  modellen der som luka sitter. Har ikke sett noen andre biler som har ladekontakten der.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Think biler som har vært en tur til USA har ladeluke på venstre side. I USA måtte bilene ha en større kontakt en den lille DEFA kontakten man har her. Noen biler er bygget om slik at de allikevel bruker den lille DEFA kontakten som de norske Think bilene har, men noen har en "skikkelig" kontakt bak dette lokk. Lokket ble originalt ikke klippet ut av taket på en Think selv om det kan se slik ut. Grunnen til at jeg vet det er at jeg tilfeldigvis traff en mann som kom bort til meg når jeg kom kjørende i en Think med et slikt USA lokk. Han var helt begreistret for han lagde slike lokk på den fabrikk han jobbet på tidligere. Han hadde noen liggende hjemme sa han, men jeg har desverre mistet både navn eller nr til denne mann.

Jeg ser også at noen har fått laget lokk av aluminium som ser ganske kule ut.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Han kanskje jobbet i Gyli Plast i Søgne som har lagd alt av blå plast trim innvendig.
Tak og lokk er av ABS og var kanskje også produsert lokalt også. Etter en bedriftsbesøk fikk kona mi høre at alt av produksjons utstyr var destruert eller sendt tilbake til Aurskog.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA