Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulovlig og villedende markedsføring fra Tesla

Startet av Elbil fundamentalist, lørdag 04. juli 2015, klokken 10:06

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 07. juni 2015, klokken 20:46
Sitat fra: OlavEmil på søndag 07. juni 2015, klokken 20:13
Det at "ladbare" hybridar med 4 - 5 mil elrekkjevidde er blitt det nye store, er jo eit superargument for å halde avgiftene på bensinen høg. Her er det nok mange som skal utnytte dei avgiftsfordelane dei kan, men som likevel kjem til å ha eit bensinforbruk på rundt halvliteren på mila jamnt over. Med ein slik bil er det jo openbart at bensinprisen er det einaste som stimulerer til bruk av eldrift når bilen først er kjøpt.
Ingen vits i enda dyrere bensin for å tvinge nordmenn over til elbil, det hjelper jo lite når alle andre land i verden kjører bare på bensin og diesel. Man må se gevinsten av det man påtvinger folk, symbolpolitikk er det mest idiotiske som finnes.

Klart det er vits i høyere bensinpris:
Hadde prisen vært så høy at Ola Dunk merka det på pungen hadde det gjerne blitt slutt på unødvendig tomgangskjøring, som både forpester lufte og ikke minst støyforurensingen. I tillegg har vi all unødvendig kjøring, samt at folk driter i forbruk mtp kjørestil.
Ja til økte avgifter på drivstoff (selv om det vil koste skjorta for min egen del!)

arnejorg1

Sitat fra: K S på fredag 12. juni 2015, klokken 20:55
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 07. juni 2015, klokken 20:46
Sitat fra: OlavEmil på søndag 07. juni 2015, klokken 20:13
Det at "ladbare" hybridar med 4 - 5 mil elrekkjevidde er blitt det nye store, er jo eit superargument for å halde avgiftene på bensinen høg. Her er det nok mange som skal utnytte dei avgiftsfordelane dei kan, men som likevel kjem til å ha eit bensinforbruk på rundt halvliteren på mila jamnt over. Med ein slik bil er det jo openbart at bensinprisen er det einaste som stimulerer til bruk av eldrift når bilen først er kjøpt.
Ingen vits i enda dyrere bensin for å tvinge nordmenn over til elbil, det hjelper jo lite når alle andre land i verden kjører bare på bensin og diesel. Man må se gevinsten av det man påtvinger folk, symbolpolitikk er det mest idiotiske som finnes.

Klart det er vits i høyere bensinpris:
Hadde prisen vært så høy at Ola Dunk merka det på pungen hadde det gjerne blitt slutt på unødvendig tomgangskjøring, som både forpester lufte og ikke minst støyforurensingen. I tillegg har vi all unødvendig kjøring, samt at folk driter i forbruk mtp kjørestil.
Ja til økte avgifter på drivstoff (selv om det vil koste skjorta for min egen del!)

Vi elbilister kan vel også ha behov for å kjøre bensin eller diesel noen ganger, ingen vits i og sette opp avgifter for at det skal være mye dyrere de gangene man faktisk må kjøre. Fortsett heller og holde på elbilfordelene, vi har ett bra tempo slik det er i dag sammelignet med utlandet. Nå er det på tide at den store verden også tar litt ansvar. Prioriter å få opp ladestasjoner og bedre batteri, så vil folk gå over til elbil.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA