Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med Remote S

Startet av snappy, søndag 12. juli 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

snappy

Hei jeg har en 85D med .238 som, når det er en gjeldene begrensning i regenerering, overskrider denne en del - er dette vanlig ? Virker jo litt meningsløst om bilen ikke tar hensyn til begrensningen...

Begrensningen er typisk rundt 30-35 kw (?)  og den overskrides typisk med en 5-10.
Kan ikke huske at jeg har sett det på tidligere SW versjoner men skal ikke være skråsikker.
2014 e-UP
2015 85D

Dag A.

Denne begrensningen er vel får å beskytte batteriet når det er kaldt eller lite energi igjen på batteriet.
Du får ofte opp den samme begrensningen ved uttak av effekt når bilen er kald, dvs at du ikke får regenerert eller akselerert "hardt" under gitte betingelser.

Har sett på min at disse "gule strekene" kommer og går innimellom, men har aldri opplevd at jeg kan overskride dem.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Ko_deZ

Oppvarming av batteri og coupe kan ta opptil 8kW. Dermed kan bilen hente ut opptil 8kW mer enn det den lader batteriet med. Du kan se dette når du setter deg inn i en kald bil, da trekkes det noen kW selv om du står stille. Jeg antar det er kun denne delen den overstiger grensen med.

cirys1

Sitat fra: Dag A. på mandag 08. juni 2015, klokken 18:37
Denne begrensningen er vel får å beskytte batteriet når det er kaldt eller lite energi igjen på batteriet.
Du får ofte opp den samme begrensningen ved uttak av effekt når bilen er kald, dvs at du ikke får regenerert eller akselerert "hardt" under gitte betingelser.

Har sett på min at disse "gule strekene" kommer og går innimellom, men har aldri opplevd at jeg kan overskride dem.
Sitat fra: Ko_deZ på mandag 08. juni 2015, klokken 18:54
Tror han mener at den overskrider 30kW selv om han har den på low, jeg har selv opplevd det noen ganger.


Oppvarming av batteri og coupe kan ta opptil 8kW. Dermed kan bilen hente ut opptil 8kW mer enn det den lader batteriet med. Du kan se dette når du setter deg inn i en kald bil, da trekkes det noen kW selv om du står stille. Jeg antar det er kun denne delen den overstiger grensen med.
6kW kupevarmer og 6kW batterivarmer så det skal være 12kW.. :)

bb

Jeg har aldri klart å få mer enn 11 kW trekk. Da måtte jeg sette temp på HI. Forvarmer man helt kald bil/batteri trekker den typisk bare 5-6 kW.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cirys1

Sitat fra: bb på mandag 08. juni 2015, klokken 19:52
Jeg har aldri klart å få mer enn 11 kW trekk. Da måtte jeg sette temp på HI. Forvarmer man helt kald bil/batteri trekker den typisk bare 5-6 kW.

Men kupévarmeren er fremdeles på 6kW og batterivarmeren er fremdeles på 6kw, så det skulle utgjøre 12kW, har du fått 11kw så er den ikke på 8kW..

Sharp

Sitat fra: snappy på mandag 08. juni 2015, klokken 15:00
Begrensningen er typisk rundt 30-35 kw (?)  og den overskrides typisk med en 5-10.
Kan ikke huske at jeg har sett det på tidligere SW versjoner men skal ikke være skråsikker.

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg i en P85D; full regen fra 100 km/t, hvor den viser begrensning på rundt 30 - 35 kW pga. kaldt batteri, men at dette overskrides med noen kW. Jeg har kjørt med range mode på, uten varme, så forbruk til det kan ikke være forklaringa.

Uansett vil jeg tro software i bilen tar høyde for energi som går med til oppvarming, så hvis det står begrensning på 30 kW på regen menes det da max 30 kW kan tilføres batteriet, ikke max 30 kW regen.

cirys1

Sitat fra: Sharp på mandag 08. juni 2015, klokken 20:13
Uansett vil jeg tro software i bilen tar høyde for energi som går med til oppvarming, så hvis det står begrensning på 30 kW på regen menes det da max 30 kW kan tilføres batteriet, ikke max 30 kW regen.

Mulig jeg har missforstått tråden her, jeg har forstått regen problemet med at den overskrider når den er satt til "low" da skal den trekke 30kW. Jeg har opplevd flere ganger at den spretter opp på 40-50 (når den står i low) jeg kjører bare i low.

Begrensningen når batteriet er kaldt er vell 20kW...

Thor2014

Sitat fra: cirys1 på mandag 08. juni 2015, klokken 20:43
Sitat fra: Sharp på mandag 08. juni 2015, klokken 20:13
Uansett vil jeg tro software i bilen tar høyde for energi som går med til oppvarming, så hvis det står begrensning på 30 kW på regen menes det da max 30 kW kan tilføres batteriet, ikke max 30 kW regen.

Mulig jeg har missforstått tråden her, jeg har forstått regen problemet med at den overskrider når den er satt til "low" da skal den trekke 30kW. Jeg har opplevd flere ganger at den spretter opp på 40-50 (når den står i low) jeg kjører bare i low.

Begrensningen når batteriet er kaldt er vell 20kW...
Nei, det er 0, noe som er helt teit. Den kunne i alle fall bremset bilen med 12kw på vei ned fra hytta når det er kaldt.

Sjøhyene

#9
Er det kanskje sånn at visningen inne i bilen ikke tar med batterivarmeren? Sånn at når batteriet er kaldt og range mode er satt til av så vil man typisk kunne overstige regen begrensningen med opptil 6kW.
Siden begrensningen kun bryr seg om hva som reelt går inn i batteriet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cowboystrekk

Når batteriet har temp under 0 C kan det skades om man lader det. Det tåler progressivt høyere lading i høyere utetemp, fra 15C og oppover har man ofte full regen, men for å få max effekt fra SC må man nok ha batteritemp på 25C+.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Sitat fra: cirys1 på mandag 08. juni 2015, klokken 20:11
Sitat fra: bb på mandag 08. juni 2015, klokken 19:52
Jeg har aldri klart å få mer enn 11 kW trekk. Da måtte jeg sette temp på HI. Forvarmer man helt kald bil/batteri trekker den typisk bare 5-6 kW.

Men kupévarmeren er fremdeles på 6kW og batterivarmeren er fremdeles på 6kw, så det skulle utgjøre 12kW, har du fått 11kw så er den ikke på 8kW..
Det har jeg vel aldri påstått heller? Jeg skulle bare fortelle at jeg aldri har klart å oppnå 12 kW trekk. Og jeg har aldri sett screenshot av noen som har fått det heller. Maks det jeg har sett er 11 kW.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cowboystrekk

Jeg greider bare å trekke 12 kW ved å sette klima på HI når det er tosifra antall minusgrader.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA