Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av Elars, onsdag 16. desember 2009, klokken 09:11

« forrige - neste »

Elars

Etter 6-7 svært lykkelige år som Thinkeier vurderer jeg sterkt å gi opp. Usikkerhet i forhold til deler og batterienes framtid er årsaken. Etter å ha lest en rekke innlegg på denne siden får jeg inntrykk av at Thinkeiere er usedvanlig flinke til å fikse og reparere selv - men det er dessverre ikke jeg. Det eneste som kan redde mitt skrantende forhold til min lille grønne er om det finnes noen "Petter smart" i Trondheimsområdet som kan hjelpe meg å holde meg på veien. Jeg betaler gjerne vanlige verkstedutgifter. Is there anybody out there....
Think 2002 mod. kjørt 68000.

cra

Det er da ingen grunn til å gi opp før bilen gkør det, er det det da? ;)

Ved å følge de råd som gis på forumet her rundt kjøring (ikke presse i motbakker osv), lading og vedlikehold kan batteriene dine vare lenge, og holde god kapasitet. Fysiske omstendigheter som kolisjoner og slikt som kan ødelegge deler det finnes få av kan man vanskelig råde oiver (ut over det å kjøre pent og være aktpågivende, som det så fint heter).

Jeg har aldri vært noen mekaniker selv (har byttet eksosanlegg på en Opel en gang, det var det eneste), men el-bilen er så enkel, og det er så gid hjelp å få på forumet her, så nå har jeg gjort litt småtteri selv (skiftet ladeinntak og bremseklosser, samt at jeg gjør batteriservice selv). Det kreves ingen avansert kunnskap; det er steg-for-steg instruksjoner å få på det meste, og forumdeltakerne står i kø for å hjelpe.

Om det finnes andre think'ere i nærheten er jeg sikker på at det er hjelp å få. Laban holder til i Trondheimsområdet, kanskje han kan hjelpe, evt vet om noen som sysler med slikt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Støtter det cra skriver. Dersom du skulle finne på å selge Th!nk'en nå får du vel igjen det samme som du ga for den (prisforlangende siste måneden har ligget mellom 85k og 120k - den siste med lav miles og air condition). Da har du hatt gratis bil i 6-7 år og det er vel ikke rettferdig.....
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Laban

Sitat fra: Elars på tirsdag 17. november 2009, klokken 13:11
Etter 6-7 svært lykkelige år som Thinkeier vurderer jeg sterkt å gi opp. Usikkerhet i forhold til deler og batterienes framtid er årsaken. Etter å ha lest en rekke innlegg på denne siden får jeg inntrykk av at Thinkeiere er usedvanlig flinke til å fikse og reparere selv - men det er dessverre ikke jeg. Det eneste som kan redde mitt skrantende forhold til min lille grønne er om det finnes noen "Petter smart" i Trondheimsområdet som kan hjelpe meg å holde meg på veien. Jeg betaler gjerne vanlige verkstedutgifter. Is there anybody out there....

Jeg tror jeg stiller i samme klasse som deg, men har langt fra gitt opp håpet. Vår Think skal være evigvarende ;D.
Det finnes utrolig med hjelp å få her på forumet, og jeg har begynt å skru litt selv også. Tar vedlikeholdslading hos Kvernland, men prøver å fikse resten selv.

Så når det gjelder batterier, lader etc er det lite jeg kan hjelpe deg med (kjører fortsatt med original batterier), men her kan kanskje "Lynet" hjelpe? Prøv å send en pm til han.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA