Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VG idag, import av Reva

Startet av Griffel, tirsdag 20. mars 2007, klokken 09:41

« forrige - neste »

Griffel

I dag kom første container fra India til Norge. I alt 95 biler er bestilt:

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=169864

http://www.revanorge.no/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Wired

Hmmm... kult !
Virket smart det der med forvarming av batteriene når det er kaldt ute. Eller har de fleste el biler det ??
Hilsen en som ikke har (men ønsker seg) ;D

bosonic

Blybiler i Norge utenom Reva er:
- Kewet Buddy
- VW Sityströmer
- Maranello

Buddy har ikke batterivarmere men jeg tror VW Cityströmer har, det kan sikkert Lynet bekrefte eller avkrefte.
Jeg tror heller ikke at Maranello har batterivarmer.

Det er forøvrig "bare" blybatterier som behøver denne funksjonen.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Wired

Bare blybatterier sier du ! ...... så ved kjøp av bil med nimh så er effekt tapet ved kulde en sagablott ?

Lynet

Citystromer varmer batteriene sine ved hjelp av et varmeelment som sitter i luftesystenet.
Hvis tempen i batteriene er under 5 grader starter ikke ladingen før tempen har steget til 10.
Antall ladinger under 15 grader blir logget!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Synes det er gledelig at Reva-importøren har turt å ignorere ikke-elbilisters krav til rekkevidde. Selv hadde jeg klart meg fint med en Reva. Hvis nå myndighetene kunne gjort det økonomisk forsvarlig å bytte til den elbilen som passer best i øyeblikket ved å fjerne omregistreringsavgiften.....
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Syntes navnet på bilen burde vært endret for Norge. Ligger alt for nært opp til r¤va, og vil snart bli brukt til å omtale bilens evne til å ta seg fram når batteriet er tomt.

Til sammenligning innså Honda navnetabben på sin egen Fitta:

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article291156.ece
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#7
Artikkel i Motor om at Birger N. Haug skal stå for salg, service og mobilitetsgaranti av REVA:

http://www.motor.no/incoming/article61520.ece

http://www.revanorge.no/

En annen forhandler som har avtale med REVA importøren er Enviro Bilsalg i Drammen.
http://www.elbilsalg.info/
men de må se å få oppdatert siden sin slik at folk får med seg dette.

Ellers bør vell Norstart tenke på å få et eget avsnitt for Reva her på forumet?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RunarBT

#8
Det var da stiv pris dei legger Revaen på..

Den koster 80k ellers i europa ink.vat. Her til lands er jo elbiler momsfri, så ingen grunn til at disse skal koste meir enn 80k..

120-140k... burde være unødvendig..

El rayo

Vi som var med på EV2007 nylig fikk vite hvorfor prisen er såpass høy: Ny plasttype som tåler kulde er utviklet, godt varmeapparat er montert, Reva (tør ikke skrive "bilen", for da vet jeg noen vil rette på det) som selges i Norge har kraftigere motor (A/C-type), standard utstyrsnivå er tilpasset nordmenns krav og det er sikkert mer jeg har glemt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

RunarBT

Ja, stemmer dette. Eg har vært i prat med Reva Norge, og det ein heil del ting som er gjort.. det du har nevnt + isolering av batteri og varme på disse når den lades slik at sjølv ved -30, så holder dei ca. 15 grader etter eit par timer kjøring.. Det er og eit ganske stort service apparat som skal handteres så prisen ser forsåvidt ok ut når ein tenker på dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA