Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av elektro, fredag 10. juli 2015, klokken 17:00

« forrige - neste »

elektro

Vet ikke om 10 dager kvalifiserer til å kalles langtidsparkering, men planlegger å kjøre til Gardermoen i sommer og stå ute 10 dager i juli. Hvor mye taper batteriet seg hvis jeg parkerer med f.eks. 60% kapasitet uten tilkoblet strøm? Og hvor skadelig er det om det skulle bli over 30 grader og bilen i tillegg står midt i solsteika? Har lest at varme er verre enn kulde for batteriet..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

hottentott33

Sitat fra: elektro på lørdag 06. juni 2015, klokken 23:05
Vet ikke om 10 dager kvalifiserer til å kalles langtidsparkering, men planlegger å kjøre til Gardermoen i sommer og stå ute 10 dager i juli. Hvor mye taper batteriet seg hvis jeg parkerer med f.eks. 60% kapasitet uten tilkoblet strøm? Og hvor skadelig er det om det skulle bli over 30 grader og bilen i tillegg står midt i solsteika? Har lest at varme er verre enn kulde for batteriet..

Hadde det vært min bil, så ville jeg satset på SOC på mellom 60% og 80%.
Da jeg fikk registrert meg på Car-net før jeg hadde fått bilen, så var strømmen på ca 50%, og det er tydeligvis ikke noe fare å la bilen stå i ro med den SOC, da bilen tross alt har stått endel i Bremerhaven og Bekkelaget før den ankom forhandler.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jkirkebo

Sitat fra: elektro på lørdag 06. juni 2015, klokken 23:05
Vet ikke om 10 dager kvalifiserer til å kalles langtidsparkering, men planlegger å kjøre til Gardermoen i sommer og stå ute 10 dager i juli. Hvor mye taper batteriet seg hvis jeg parkerer med f.eks. 60% kapasitet uten tilkoblet strøm? Og hvor skadelig er det om det skulle bli over 30 grader og bilen i tillegg står midt i solsteika? Har lest at varme er verre enn kulde for batteriet..

Hvorfor vil du stå ute uten strøm? Gardermoen Parkering er billigst, har 100 ladeplasser og du kan booke ladeplass på forhånd. Vi bruker dem alltid. Da får du kjølt ned bilen på forhånd når du skal hjem også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektro

Godt tips, bra priser, spesielt hvis man trenger lading. Billig å stå innendørs om sommeren der også ser jeg. Tror likevel jeg kommer til å gå for å reservere ute på P6 til 576 kroner for 11 påbegynte døgn, som det teknisk sett blir. Kortere med Shuttlebuss, nesten gangavstand. Slipper av kone, unge og bagasje først. Så parkerer jeg bilen.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Cowboystrekk

Batteriet trives ikke på nærmere full lading i sommervarmen. Jeg ville lagt meg på 50-60% om man har kort veg hjem :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA