Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av Helge, onsdag 30. desember 2015, klokken 13:28

« forrige - neste »

Helge

Peugeot 106E med elektrisk feil. Har lest av feilkode med Peugeot Planet 2000 og fikk opp: "Permanent fault. Traction battery thermistor. Short circuit to 12 V +ve or open circuit."

Jeg gjetter på at det er brudd (open circuit) da dette skjedde under/etter en lav hastighet bulking med annen bil (som heldigvis kom fra venstre i kryss med vanlig høyreregel). Dette medfører at vifta nå alltid går under lading... Bilen er ellers kjørbar uten så store/synlige skader.

Noen som har tips til hvor feilen kan ligge... (brudd)? I samme hendelse røk glødetråden til H4 nærlys i høyre hovedlykt og det ble også brudd/dårlig kontakt i blinklyspære i fronten (trengte ikke bytte pære for å få lys igjen).
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

frodef

Vil anta det er snakk om den sensoren som sitter på radiatoren oppe til styrbord/passasjersiden? Enten selve sensoren eller ledningen.

Helge

Det kan høres sannsynlig ut da det var rett til høyre for nummerskiltet bilen fikk en liten trøkk. Det må sjekkes.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

frodef

Hvis man lager "open circuit" ved å trekke ut kontakten (grønn mener jeg) så skal jo vifta "alltid" gå, så det stemmer jo.  Min thermistor målte 4 KOhm kald (15 grader eller deromkring).

Helge

Sitat fra: frodef på mandag 23. november 2015, klokken 21:05
Vil anta det er snakk om den sensoren som sitter på radiatoren oppe til styrbord/passasjersiden? Enten selve sensoren eller ledningen.
Det var korrekt - problem solved  :)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA