Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av moby666, torsdag 21. august 2014, klokken 22:40

« forrige - neste »

moby666

Trenger ny kurs til garasjen og tenker å bestille en Zoe Intens Supercharge og så benytte meg av angreretten etter 30 dager.

He he. Morsom tanke da ;)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

edakcots

Merkelig stunt som Renault gjorde der, virker rett og slett desperate jo? Har de ikke en oppegående elbil mann i hus som kan få frem hvor bra ZOE er? Kanskje jeg misforstår noe, men garanti og retur innen 30 dager har jeg virkelig 0 tro på...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Thomas Parsli

Det er ikke merkelig i det hele tatt, men ganske vanlig i andre land -på andre varer enn elbiler.

Det Renault sier er todelt:

1) Dette produktet er så bra at du får 30 dagers angrefrist.
Det er bra det!

2) Hvis du er i tvil om elbil passer deg, kan du faktisk prøve i 30 dager.
Fungerer det ikke taper du ikke en krone!

Hadde vi ikke hatt en Leaf allerede ville jeg sannsynligvis kjøpt en Zoe.
Angrefristen gjør valget lettere -og sannsynligheten for at den blir brukt er liten.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Jævla Hippie

Gjelder dette fremdeles? Ny vrakpantkampanje (25 000 i avslag) på Zoe i aftenposten i dag. Har allerede bestilt bil. Litt irriterende.
Renault Zoe 240 Life

TM

#4
Nei, angrefristen ble trukket tilbake i fjor. Tror det var 1. november den opphørte.
Kampanjen med 25000 i vrakpant ser vel ut til å erstatte tidligere kampanje med "gratis" ladekabel og 5 års "gratis" Fortum lading. Så da er det ikke så lett å se hva som gir lavest pris. Det kommer an på hvor mye vraket er verd, samt hvor stor verdi Fortum lading gir. Renault oppgir denne verdien til 25.000 + 15000 for ladekabel; dvs totalt 40.000. Så hvis man må gi bort verdier for 40.000 for å vrake en bil, så er det kanskje en dårlig deal.

Jævla Hippie

Ah, riktig. Dumt det.
Ladekabelen fulgte ikke med Life, og uten Fortum i nærheten så ville det helt klart vært lønnsomt.
Renault Zoe 240 Life

emil

Det skal ikke være lett å handle Zoe med så mye endringer og kampanjer Renault hele tiden kjører.

TM

Ja, jeg fatter ikke hvorfor de gjør det så komplisert, men den norske importøren har sikkert noen utfordringer med franskmennene. At de fortsatt ikke gjør det mulig for kunder å velge  nye ladekabelen framfor wallbox betyr at de taper salg. Det er jo mange som ikke kan montere wallbox eller trenger allerede har dette. Og hvorfor får man med ladekabel med Intens, men de som kjøper Life må betale 15.900 ekstra. I følge informasjonen fra RBI er det først mulig å velge mellom ladekabel og wallbox for bestillinger etter 1.8.2015. Det var iallefall riktig i mars i år, men så ofte som RBI endrer tilbud og kampanjer, er det umulig å vite om dette fortsatt er tilfelle.

hsa77

Sitat fra: TM på lørdag 30. mai 2015, klokken 14:50
Ja, jeg fatter ikke hvorfor de gjør det så komplisert, men den norske importøren har sikkert noen utfordringer med franskmennene. At de fortsatt ikke gjør det mulig for kunder å velge  nye ladekabelen framfor wallbox betyr at de taper salg. Det er jo mange som ikke kan montere wallbox eller trenger allerede har dette. Og hvorfor får man med ladekabel med Intens, men de som kjøper Life må betale 15.900 ekstra. I følge informasjonen fra RBI er det først mulig å velge mellom ladekabel og wallbox for bestillinger etter 1.8.2015. Det var iallefall riktig i mars i år, men så ofte som RBI endrer tilbud og kampanjer, er det umulig å vite om dette fortsatt er tilfelle.
Grunnen til at de ikke selger bil uten wall-box er ganske enkelt at Zaptec-kladden ikke leveres før i august.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

erik e

Angående utfordringer,det er vel det norske folk som er ufordningen. Merke har vel et noe frynsete rykte. På papiret det beste valget,men.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TM

Sitat fra: hsa77 på lørdag 30. mai 2015, klokken 16:31
Grunnen til at de ikke selger bil uten wall-box er ganske enkelt at Zaptec-kladden ikke leveres før i august.
Det stemmer vel ikke. For det første så selger de jo biler med Zaptec kabel i dag, og kabelen blir da levert når den foreligger (antatt fra august).
Dessuten kunne man skrevet kontrakt på bil med levering etter 1. august.
Spør man en forhandler om man kan kjøpe bil uten wallbox, så svarer de JA. Men man får ikke lavere pris likevel. Den eneste måten man kan løse det på blir å avertere wallbox-løsningen på Finn eller elbil-forum. Det står jo ingen steder at wallbox må installeres på kjøpers adresse. Men det blir jo noe styr, så da er det vel like greit å kjøpe bil fra en annen leverandør.

TM

Sitat fra: erik e på lørdag 30. mai 2015, klokken 16:37
Angående utfordringer,det er vel det norske folk som er ufordningen. Merke har vel et noe frynsete rykte. På papiret det beste valget,men.
Og den norsk importøren gjør en god jobb med å beholde ryktet om at Renault er for spesielt interesserte  ;D

God helg !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA