Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av PhevVest, fredag 26. juni 2015, klokken 13:12

« forrige - neste »

PhevVest

Noen som har opplevd tilfeller der Auto knappen på ventilasjonsanlegget IKKE starter AC?

Må sette valg av AC til manuell for å unngå at AC alltid slås på når Auto knappen trykkes.
Uansett vær og temperatur ser det ut til.

Hvilke erfaringer har dere andre?

Estimert kjørelengde på kun El synker dramatisk når AC settes på.
Noen som har sjekket nøyere på om dette stemmer/er reelt?

Øistein

Har irritert meg over det samme og mener jeg leste et sted at du kan gå inn i "settings" og endre det fra auto til manuell.
Ettersom jeg ikke bruker AC vet jeg ikke hvor mye den påvirker strømforbruket, men dette vil du også kunne se på skjermen under "Info" - "tur". Økometerne der skal kunne vise hvor mye strøm som går dersom du trykker på/av AC

PhevVest

Har som sagt satt den til manuell slik at AC ikke går på automatisk.
Estimert kjørelengde synker vesentlig når AC slås på.

Spørsmålet var om Autoknappen alltid slår på AC (når den er satt til auto) - eller om det finnes tilfeller der AC ikke går på automatisk?
Blir alltid slått på de gangene jeg har prøvd (og det kun behøves varme).

Kanskje det er variabel styrke på AC? Pleier vanligvis være av eller på.

aaa3

Min erfaring er at AC alltid går på når du trykker Auto, men det kan vel tenkes det finnes unntak.
Har du Eco på vil AC være litt svakere, og trekke mindre strøm.

PhevVest

Hvor har du det fra at AC trekker mindre strøm ved Eco?
Står det dokumentert noe sted?

aaa3

Sitat fra: PhevVest på fredag 29. mai 2015, klokken 14:04
Hvor har du det fra at AC trekker mindre strøm ved Eco?
Står det dokumentert noe sted?
Se manualen s 6-46 og 8-5
Og se her: http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlander/phev-faq.aspx
"Using ECO Mode regulates acceleration and reduces air conditioning output and can help increase the EV driving range of the vehicle."

PhevVest

Har lest det ja - usikker på om det betyr at selve AC enheten kan reguleres, kanskje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA