Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oljeskift etter 1 år?

Startet av Quintilian, tirsdag 30. juni 2015, klokken 08:40

« forrige - neste »

Quintilian

#15
Snakker om å tappe batteriet ja... Den står nå på servicesenteret med en innetemperatur på 34,5c
:-)

Med åpen takluke toppet den ut på 39,5c...

Quintilian

Jadda...

Har hatt en "klinkelyd" et par måneders tid nå også... Den teipa de i dag og sendte til spesialist i Nederland.... Og han/hun konkluderte med at DU også må byttes....

DU er bestilt fra Moss(?). Ankommer torsdag og forhåpentligvis får jeg ut Teslaen på fredag... Leiebil i mellomtiden, så det er jo forsåvidt greit nok...

slumberjack

Hmm, rimelig kjedelig om flere biler har denne feilen helt til garantier er slutt da? Ønsket er jo å ha en vedlikeholdsfri bil etter å ha eid diverse fossilbiler man vet om svakheter i motorer o.l så er jo ikke ønsket å sitte med samme følelsen i en Tesla i fremtiden. 

Noen av bilene jeg har eid har jeg konstant bevisst eller ubevisst vært obs på nye (u)lyder i bilen, ikke noe morro følelse å kjøre med.

Dennis

#18
Ikke noe antydning til DU problemer på de nye enda :) Følger nøye med på tmc forumet, service bulletins og hører godt etter på min egen bil. Ser bra ut hittil.

Blir det antydning til flere av de nye med DU problemer eller andre større feil selger jeg bilen fort som f før det kommer ut i media og bilene og Tesla går rett vest og ikke er værdt noe. For de kommer seg ikke igjennom en slik til.

Spinner

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 02. juni 2015, klokken 17:56Har hatt en "klinkelyd" et par måneders tid nå også... Den teipa de i dag og sendte til spesialist i Nederland.... Og han/hun konkluderte med at DU også må byttes....
Lurer på om det er samme lyden som jeg har fra høyresiden bak. Høres ut som metall mot metall klunk som kommer kun når man kjører på ujevnt underlag, høres det kjent ut?

Quintilian

Ja, men mer klink enn klunk. Tenk to glassflasker som slås forsiktig mot hverandre.

Kommer gjerne når jeg kjører over en liten ujevnhet eller ved overgang power/regen.

krl

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:39
Ikke noe antydning til DU problemer på de nye enda :) Følger nøye med på tmc forumet, service bulletins og hører godt etter på min egen bil. Ser bra ut hittil.
Hvor langt har du kjørt? Og hvor nye biler har "garantert" ny type DU, hvis du har oversikt over det?

nie

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:39

Blir det antydning til flere av de nye med DU problemer eller andre større feil selger jeg bilen fort som f før det kommer ut i media og bilene og Tesla går rett vest og ikke er værdt noe. For de kommer seg ikke igjennom en slik til.

Her er du nok inne på noe vesentlig.
Her om dagen fikk jeg vite at den lengstlevende DU-en i min omgangskrets nå også skal inn for skifting.

Disse problemene må jo koste  skjorta for Tesla og det vil katastrofalt både omdømmemessig og økonomisk hvis disse problemene ikke er fullstendig eliminert på Dual-bilene.

Dennis

Sitat fra: krl på onsdag 03. juni 2015, klokken 06:47
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:39
Ikke noe antydning til DU problemer på de nye enda :) Følger nøye med på tmc forumet, service bulletins og hører godt etter på min egen bil. Ser bra ut hittil.
Hvor langt har du kjørt? Og hvor nye biler har "garantert" ny type DU, hvis du har oversikt over det?

Jeg har bare kjørt snart 6000 km. Bilen blir brukt ganske aktivt, så hvis det enda er feil bør man oppdage det ganske mye tidligere når man bruker det.

Har ikke noe oversikt over hvilke biler som er levert med "ny" type. Er enda så å si samme DU bak på en P85D. Men er nok gjort noe endringer/revisjoner på de siden den har fått nytt delenr noen ganger.

Jeg tror problemet ikke bare var selve Drive Unit, har nok vært flere årsaker som dårlige foringer/fester, lager, stikkakslinger, klaringer (shims) og sikkert for lite fett som de sier også. Skal ikke mye skeiv belastning på et lager før de gir seg veldig fort.
Som man ser på mye annet som bremselys bak osv tror jeg dessverre Tesla sliter fælt med underleverandører som ikke leverer deler som er bra nok.

Er flere ting i bakstilling på de nyere bilene som er endret som foringer og bolter samt at feks nyere vanlig 85 har samme stikk akslinger som bare P85 hadde tidligere. Før hadde vanlig 85 en svakere type.
Regner med disse endringene også er gjort på eldre biler som er fikset da de bytter hele greiene bak.

Tesla hadde nok en periode hvor de byttet til nye med samme feil eller at det var noe annet som var feil enn selve DU som er årsaken til at flere har fått havari med de nye også.
Men regner med å håper at de har funnet en løsning nå.

cairnz

Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 07:40
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:39

Blir det antydning til flere av de nye med DU problemer eller andre større feil selger jeg bilen fort som f før det kommer ut i media og bilene og Tesla går rett vest og ikke er værdt noe. For de kommer seg ikke igjennom en slik til.

Her er du nok inne på noe vesentlig.
Her om dagen fikk jeg vite at den lengstlevende DU-en i min omgangskrets nå også skal inn for skifting.

Disse problemene må jo koste  skjorta for Tesla og det vil katastrofalt både omdømmemessig og økonomisk hvis disse problemene ikke er fullstendig eliminert på Dual-bilene.

Hvor langt er lengstlevende?
Elbilist

nie

Sitat fra: cairnz på onsdag 03. juni 2015, klokken 09:38
Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 07:40
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:39

Blir det antydning til flere av de nye med DU problemer eller andre større feil selger jeg bilen fort som f før det kommer ut i media og bilene og Tesla går rett vest og ikke er værdt noe. For de kommer seg ikke igjennom en slik til.

Her er du nok inne på noe vesentlig.
Her om dagen fikk jeg vite at den lengstlevende DU-en i min omgangskrets nå også skal inn for skifting.

Disse problemene må jo koste  skjorta for Tesla og det vil katastrofalt både omdømmemessig og økonomisk hvis disse problemene ikke er fullstendig eliminert på Dual-bilene.

Hvor langt er lengstlevende?
Ca 50000km.

Muffinman

bb slo vel den ganske bra hvis jeg ikke husker feil. Men hans var vel lagt fra "som ny" når den ble byttet.

cairnz

jeg har kjørt ca 65000 med min du siden juni 2014
Elbilist

nie

Sitat fra: Muffinman på onsdag 03. juni 2015, klokken 10:42
bb slo vel den ganske bra hvis jeg ikke husker feil. Men hans var vel lagt fra "som ny" når den ble byttet.
Joda, er nok endel som har kjørt mer enn det før bytte. Vi hadde jo en tråd på det for noe tid tilbake.
Den som jeg refererte til her var "min omgangskrets" og nå har alle tre (100%) fått byttet driten.

Spinner

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 02. juni 2015, klokken 23:25
Ja, men mer klink enn klunk. Tenk to glassflasker som slås forsiktig mot hverandre.

Kommer gjerne når jeg kjører over en liten ujevnhet eller ved overgang power/regen.
Høres ut som det samme, men på min kommer det bare ved ujevnheter, ikke ved overgang etc.

Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 10:29
Sitat fra: cairnz på onsdag 03. juni 2015, klokken 09:38
Hvor langt er lengstlevende?
Ca 50000km.
52000 her nå, levert sept. 13.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA