Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problem med fri bruk?

Startet av Klaus_M, fredag 19. juni 2015, klokken 16:06

« forrige - neste »

Klaus_M

Et lite tips til de som mangler dekk for vinteren.m

Jeg følger Continental Dekk på Facebook og så i dag at de søker norske Tesla eiere som har lyst å teste vinterdekk for de til høsten.

De spanderer dekkene, og Continental lager jo gode dekk, så jeg har "søkt"!



Tesla Model S -70D

cairnz

Sitat fra: Klaus_M på onsdag 20. mai 2015, klokken 00:22
Et lite tips til de som mangler dekk for vinteren.m

Jeg følger Continental Dekk på Facebook og så i dag at de søker norske Tesla eiere som har lyst å teste vinterdekk for de til høsten.

De spanderer dekkene, og Continental lager jo gode dekk, så jeg har "søkt"!

Forutsetter ikke de da at du kjøper sommerdekk? Det var det jeg så når jeg søkte tidligere.
Elbilist


BMW850

Sitat fra: cairnz på onsdag 20. mai 2015, klokken 08:23
Sitat fra: Klaus_M på onsdag 20. mai 2015, klokken 00:22
Et lite tips til de som mangler dekk for vinteren.m

Jeg følger Continental Dekk på Facebook og så i dag at de søker norske Tesla eiere som har lyst å teste vinterdekk for de til høsten.

De spanderer dekkene, og Continental lager jo gode dekk, så jeg har "søkt"!

Forutsetter ikke de da at du kjøper sommerdekk? Det var det jeg så når jeg søkte tidligere.

Har også lagt merke til at det tidligere har stått krav om kjøp av minst 2 sommerdekk. Det stod ingen forutsetninger om det nå. 
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Hø, kjøpte jo sommerdekk fra Continental gjennom Tesla. De rakk jo nesten ikke å bli møkkete før de var utslitt.

cairnz

Jaja, fylte ut en slik. Får se om de varer lengre enn R2-ene :)
Elbilist

Muffinman

R2 er jo temmelig slitesterke, spesielt med tanke på hvor myke de er? Tipper 25.000 bak med fin kjøring og korrekt hjulstilling og 70-80.000 km foran.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. mai 2015, klokken 12:07
R2 er jo temmelig slitesterke, spesielt med tanke på hvor myke de er? Tipper 25.000 bak med fin kjøring og korrekt hjulstilling og 70-80.000 km foran.

Stemmer nok det, jeg ser ut til å få minst 3 sesonger utav de med rotering. Ca. 40.000km med andre ord.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Kun for Østlandet :-(
Continental har jo seriøse forhandlere over hele landet!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Klaus_M

Henger vel sammen med at man må inn hver 6. Uke for sjekk, og at dette trolig er i Oslo.
Tesla Model S -70D

cairnz

Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. mai 2015, klokken 12:07
R2 er jo temmelig slitesterke, spesielt med tanke på hvor myke de er? Tipper 25.000 bak med fin kjøring og korrekt hjulstilling og 70-80.000 km foran.
Ja men 25.000 er såvidt en vinter ;) Og de slites litt mer på bar E6 enn på fine snødekte vinterveier.. jeg tror jeg kjørte mine R2 rundt 30.000 sist sesong, og da var de fortsatt lovlige (4-5mm) men ikke noe jeg starter en ny sesong på. Hvis Conti-ene er bedre enn dette, og har tilnærmet lik enerigforbruk og kjøreegenskaper, så er de vel verdt en test.
Elbilist

Muffinman

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. mai 2015, klokken 09:55
Ja men 25.000 er såvidt en vinter ;)
Det stemmer også for min del. Mine ruller nok mest på bar asfalt, og i år satte jeg nye bakdekk fra september foran etter 20.000 km. Dessverre ble ble framdekkene som havnet bak i samme slengen ødelagt på indre kant etter bare 4000km etter hjulinnstilling i april :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA