Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av fonberg, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 17:22

« forrige - neste »

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Zero-talent

Begynner å nærme seg fullt på min arbeidsplass også, enda høgskolen i vestfold har ti plasser. Her er det bare for Statsbygg å kjøre på! Skal elbilveksten fortsette må infrastrukturen være på plass.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Kakemoms

Dette er en gammel tråd, men for å oppdatere litt har/skal NTNU nå fjerne 10 ladepunkter. Dvs. 4 ladepunkter ved KJ1 på Gløshaugen har blitt NTNU tjenestebil (de står der permanent uansett om de trenger lading eller ei). Samtidig har jeg fått bekreftet at 6 ladepunkter ved KJ3 på Gløshaugen skal fjernes pga ombygging.

Jeg vil tro disse punktene er etablert via en eller annen offentlig støtteordning, så det er noe rart at de bare kan fjerne dem uten vidre.

Det er bare å støtte fjerning av bensinstasjoner i de store byene. Mange av dem har allerede forsvunnet, så det burde ikke være så vanskelig å legge inn et forbud mot distribusjon av eksplosive kjemikalier i nærhet til områder med stor befolkningstetthet.

KjellG

Er vel bare et tidsspørsmål før det er like få plasser til el-biler som for andre biler: en plass pr syv ansatte hos oss. Gløshaugen drukner i biler.

Kakemoms

Jaha. Med 9100 studenter og omlag 2500 ansatte så har gløshaugen da altså 16 ladepunkter igjen. Siden det stort sett står samme bil på disse hele dagen er det da hele 16 elbiler som kan lade. Det er en dekningsgrad på 1,3 promille. Jeg vil ikke kalle det for et hav av elbiler.

KjellG

Ingen snakket om et hav av el-biler, men biler.
Med 1 p-plass pr 7 ansatt/student kommer jeg til en dekning på ca 1% for elbillading.
Med 50000 elbiler av 2,5 mill biler kommer en til ca 2% elbiler.
Annenhver elbil kan mao lade, med mindre førstemann trenger p-plass hele dagen og derfor setter ned ladehastigheten jfr annen tråd!

Min kommentar gikk på at om antall elbiler øker, så vil ikke antall p-plasser for biler øke, med eller uten lademulighet. Elbileiernes vil-ha, vil-ha vil engang måtte stoppe opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA