Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 11 kW lademuligheter; Egenskaper på vinterføre

Startet av elektro, torsdag 11. juni 2015, klokken 11:19

« forrige - neste »

elektro

Dette er den litt tabloide overskriften i Aftensposten kommentar til det nye statsbudsjettet. Sannheten er, som alltid, en litt annen.

«Over tid må dagens fordeler for nullutslippsbiler fases ut», heter det i Regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett.

Hvorfor det, spør jeg?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

K S

Sitat fra: elektro på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:54
Dette er den litt tabloide overskriften i Aftensposten kommentar til det nye statsbudsjettet. Sannheten er, som alltid, en litt annen.

«Over tid må dagens fordeler for nullutslippsbiler fases ut», heter det i Regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett.

Hvorfor det, spør jeg?

Fordi FortidsPartiet vil ha det slik.
Får håpe alle velgerne er fornøyd nå.

Må gjerne pålegge bompenger på elbil, men legg tilsvarende på satsen for fossilbiler, slik at lønnsomheten for nullutslipsbiler blir like stor!

Sele

Elbilfordeler kuttes fordi det blir for dyrt. Regjeringen må i revidert nasjonalbudsjett justere ned anslaget for inntekter fra bilavgifter med 2 milliarder kroner. Med bare en andel på 2 prosent elbiler på norske veier så sier sunn fornuft at fordelene burde fortsatt for og få opp andelen elbiler. Og hvis noen tror det handler om klimaendringer miljø etc så er det bare tull,penger er hva det dreier seg om.

Amoss

Sitat fra: Sele på tirsdag 12. mai 2015, klokken 13:00
Elbilfordeler kuttes fordi det blir for dyrt.

Sitat fra: Haknys på tirsdag 12. mai 2015, klokken 13:01
I følge Transportøkonomisk institutt koster elbilsatsningen nært ingenting.

Men da blir det kanskje ikke noe artikkel av det.

;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Sele

Sitat fra: Amoss på tirsdag 12. mai 2015, klokken 13:35
Sitat fra: Sele på tirsdag 12. mai 2015, klokken 13:00
Elbilfordeler kuttes fordi det blir for dyrt.

Sitat fra: Haknys på tirsdag 12. mai 2015, klokken 13:01
I følge Transportøkonomisk institutt koster elbilsatsningen nært ingenting.

Men da blir det kanskje ikke noe artikkel av det.

;)
Regjeringen ønsker jo og forsvare sin politikk. Det hele handler om omfordeling av penger og da kommer nok elbilen styrket ut. Men det er politisk ukorrekt ;)



elektro

Det at dagens fordeler for nullutslippsbiler på død og liv MÅ fases ut, tror jeg verken har med økonomi eller klima å gjøre. Jeg tror det skyldes at de de populistiske partiene i Norge (som utgjør alle de større partiene) ønsker å sanke stemmer fra flertallet av velgerne. Det er ingen som tør å bestemme noe som er upopulært eller oppfattes kontroversielt - og folk flest hater elbiler! I alle fall er de litt irritert på- eller forstår ikke vitsen med dem..

Dermed kan politikerne sanke noen billige stemmer ved å vise ryggrad nok til å få slutt på dette tullet en gang for alle.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Amoss

Sitat fra: elektro på tirsdag 12. mai 2015, klokken 18:40
... og folk flest hater elbiler! I alle fall er de litt irritert på- eller forstår ikke vitsen med dem..

Sist jeg så noen undersøkelser på dette var flertallet svært positive til elbiler. At mindretallet er mer høyrøstet er en annen sak. Om politikerne velger å høre på "det tause flertallet" eller det mer høyrøstede mindretallet sier en del om deres evner som politiker i ett demokrati. Ikke at jeg påstår at flertallet alltid har rett, selv om de har det i denne saken ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sven erik

vi er 50 tusen ca og vi må vise oss   det er lettere nå en den gangen vi fikk  fordellene men vi må stå samlet

timingbeltkiller

Sitat fra: elektro på tirsdag 12. mai 2015, klokken 18:40
Det at dagens fordeler for nullutslippsbiler på død og liv MÅ fases ut, tror jeg verken har med økonomi eller klima å gjøre.
Tror du undervurderer de økonomiske ulvetidene N er på full fart inn i.
1,2 milliarder ekstra til kommunene for å sikre fortsatt drift blir snart 12 milliarder.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA