Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4G

Startet av ionboy, lørdag 06. juni 2015, klokken 08:51

« forrige - neste »

ionboy

Hei

I dag hentet vi ELsa med VP og er strålende fornøyd med henne! Det ble selvsagt et helsikens vær OG vi har(dde) termin på barn nr 2 den 4 mai som var i forgårs. Dette gjorde at vi kjørte den inn i garasjen isteden for å sette den ved siden av Fantorangen for lading (vi har ikke lading i garasjen). Fossil Touranen står derfor parat for å frakte mor og ungen til klinikken når ting kjører igang.

Batteriet er bare kjørt ut 10% så det er jo 90% igjen, men jeg lurte på om det går fint om den står i garasjen i fire fem dager uten tilkobling til strøm? Den skal selvsagt på plass ved ladingen når unntakstillstanden er over, men kombinasjonen av ny bil og fostervann var uaktuellt for fruen. Da er det bedre med en ti år gammel Touran.

Saken er bare det at vi ønsker å være 340% sikker på at vi ikke får syntax error på ny ukjent eGolf på vei til klinikken med fruen. Vet vi er paranoide, men meldinger om folk her inne som har eGolfer som stopper, feilmeldinger som "Please insert coin" m.m gjør at vi kjører fossil Touranen ørlite til til den ufødte lillegutten er i hus.

Ellers vil jeg bare si: Fy POKKER for en bil! Vi er ekstremt fornøyd med kjøpet! Ingen eksos, ingen irriterende dieselpris, bare pur miljøvennlig og økonomisk lykke!

Spørsmål minus alt nybil-eier babbelet: Tar eGolfen skade av å stå opp mot en uke uten lading i en lukket garasje?

Råde

e-Golf | X75D

ionboy

Tusen takk Råde!
Som du ser på mitt svært rotete innlegg så er det mye glede for bil og snart en liten sønn. Godt det er kompetente folk her inne med svar på lager!

emil

Parkering  noen dager er ikke noe problem, men uansett unge eller ikke tror jeg ikke du klarer å la vær å kjøre bilen bare for kjøringens skyld og da bør du passe på at du ikke parkerer med (nesten) tomt batteri og lar den stå over lengretid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA