Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Roadtrip Sandnes-Tusenfryd-Sandnes

Startet av nofuelno, mandag 01. juni 2015, klokken 20:03

« forrige - neste »

nofuelno

Noen flere enn meg som kan tenke seg en slik på veggen hjemme ?

Denne er for alle eiere av elbiler og gjør at du kan lade med til eksempel solstrøm.
Det trenger ikke være en Tesla.
Tesla Powerwall har en ladekapasitet på 10 kwh og kan således fylle et batteri på en i-MiEV fra 40%-100%
i løpet av 4 timer ( 16A ladefart )
Ønskes større ladekapasitet, kan flere Powerwall kobles sammen.

Enheten koster 3500 $ , og om en ikke får trukket fra "local sales tax" på ca. 9%, så havner vi på rundt 35.000,-

Ser ut til at en foreløbig kun kan bestille om en er US citizen.

Annet nødvendig stash for installasjonen som DC/AC konverter og solpanel,
regner jeg med er gunstigere å ta fra Europa.

Send meg en pm/mail.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

KjellG

En bør sjekke hva for spenning en får ut av den, Tesla sin "informasjon" er ganske tåkete: http://www.teslamotors.com/powerwall

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på lørdag 02. mai 2015, klokken 00:20
En bør sjekke hva for spenning en får ut av den, Tesla sin "informasjon" er ganske tåkete: http://www.teslamotors.com/powerwall

Siden du må ha inverter ved siden av bestemmer du nok ut-spenningen selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

KjellG

Du må fortsatt sjekke at en inverter for 350-450V input er kurrant.

ladov

Må bare spørre, hva skal du med den? Kult konsept men nettet i Norge er så bra og prisene er så lave at her til lands er dette noe for spesielt interesserte..

For ordens skyld, jeg *har* regnet på det og kommet til en nedbetalingstid på nesten 50 år med norske priser på strøm. Investeringsstøtte og feed-in tariffer kan korte ned på dette selvfølgelig..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Panduck

"Power: 2.0 kW continuous, 3.3 kW peak "

Dette høres jo ikke optimalt ut med tanke på å lade en elbil. Skulle jeg først ha et batteri for å fylle opp elbilen min, bør det jo kunne gi noe mer. Ville vært flott å ha batteri med DC-kobling rett til bilen, og lade bilen med f.eks 10kW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA