Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Twizy, hjemmebyg af batteri. Hjælp.. :-)

Startet av Ole-Brum, tirsdag 05. mai 2015, klokken 19:03

« forrige - neste »

Luftventil

Sitat fra: Ole-Brum på fredag 10. april 2015, klokken 21:37
Takk for gode tilbakemeldinger, som flere sier er det nok bare å då testet en først og fremst for å se om det er noe for meg.

God helg!

Ja, bare ved å prøve den finner du ut om det er en bil for deg.

Les for øvrig hva Hegnar (en avis styrt av en mann som hater elbiler) sa om Tesla Model S P85D da de testet den for noen dager siden.

http://www.hegnar.no/motor/artikkel540661.ece][url]http://www.hegnar.no/motor/artikkel540661.ece
[/url]

"Tesla Model S P85D er av de beste bilene vi har kjørt - uansett (pris)klasse."

Og å sammenligne en Tesla til 900k med en Mercedes til 900k blir helt feil i Norge, da driftskostnadene vil være totalt forskjellige. Ser du på månedsprisen vil Tesla være betraktelig billigere i drift.


- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Odin_2

Mye spennende lesing! Har de samme tankene som Brum-Ole.

Flytter over sommeren til Bodø hvor avstand jobb-hjem er 3-4 km. Bomringen kommer i oktober og Porschen har ikke godt av saltslapset eller kjørte kilometer med tanke på prisutviklingen, så den skal få stå mest mulig i garasjen til pynt og glede. Kona har nettopp skaffet seg en Countryman Cooper D som vil dekke langtursbehovet og trekke-henger-behovet fint, så da tenkte jeg som bompengemotstander at en leaset (momsfritt det også nå) elbil er tingen som firmabil (halv beskatning) for vår jobbpendling og alskens gjøremål med aktive unger.

Nå har jeg testet B-electric, Zoe, eUp, eGolf og i3. Skal ut idag og prøve Smart Electric og Leaf. Foreldrene mine bor 6mil unna (130kr i bompenger) og hytta er 14 mil unna med tildels krevende topografi med endel bompenger den veien også. Kan lade 10A på disse lokasjonene. På hytta med 60m slengledning.

Offentlige lademuligheter er begrenset til 10A og kun 5 punkter i hele Bodø by. Kollektivfelt fins ikke og parkerer uansett gratis på jobben. Motivasjonen var altså økonomisk og politisk. Men etter å ha testet endel biler nå ser jeg gleden av en stillestående bil og da jeg bestandig har sett gleden i hypermiling går det nok sport i hvor mye man kan snyte staten for i avgifter og lave utgifter. Man får ta med seg de gledene man kan... I tillegg er det jo utrolig at noe bilrelatert kan være så verdensledende i bilhelvetet som man har levd under i Norge i alle år.

Blir (høy-) spennende dette her!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA