Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Figgen, søndag 29. mars 2015, klokken 23:32

« forrige - neste »

Figgen

Kona kom heim med bilen i går med rundt 60-70% på nåla.  Etter 1 time lading var nåla oppe i 100% og ladinga hadde stoppa.  Det sto likevel -25Ah på Robometeret.  I dag tappa eg ned pakken til -116Ah med varmeapparatet (med samtidig lading av 12V-batteriet).  Men nåla sto fremdeles på 75%.  Her er det noe som ikkje stemmer ???.  Bilen står nå til lading, men eg fryktar at ladinga stoppar når nåla har nådd 100% igjen.. Gode råd mottas med takk!
(1,5 timar seinare:) Nåla står på 100%, Robometeret viser -95Ah, tilsynelatande normal lading pågår, med 14,5A ladestraum. 
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

elektrolux

Dette bør gå seg til, men forsøk å koble vekk 12v for en slags resett.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Figgen

Det gikk seg til, ja. Ladinga gikk som normalt til alle -116 Ah var påfylt igjen. Nåla viste 100% under mesteparten av ladeperioden, men eg reknar med nåla har "skjønt" kva som er rett verdi frå nå av.. ;)
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Matheus

Hei. Viser nåla på soc displayet aktual batteri tilstand eller bare teller antal brukt ah på same måte som på psa biler?
Dvs hvordan fungerer soc målar i think?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Matheus

Kan dokke svare på spørsmålet mitt? Korleis think viser soc?  Måler den spenning på batteripakka?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Rav4_EV

Think teller Amperetimer ut av batteriet. Dersom Think møter en for lav batteripakkespenning før riktig antall Amperetimer er brukt opp vil den beregne nytt "nullpunkt". Kjører man veldig forsiktig ned til tomt batteri vil bilen beregne et nytt "nullpunkt" lenger fra 100%.
Batterihavari er fort et faktum om man ved neste tur kjører hardt fordi systemet ikke tar høyde for batteriets økte indre motstand ved aldring.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA