Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Plassering av bombrikke og spørsmål om refundering

Startet av TRM, fredag 19. juni 2015, klokken 16:18

« forrige - neste »

TRM

Noen som har undersøkt muligheten for å få reparert feil på bilen i utlandet?

Tenker ikke på akutte feil som oppstår mens man _er_ i utlandet, men reparasjon av bremselys, vannlekkasje her og der, panoramatak, rustne hjulnav, osv...

Noen som har hørt med Sverige (Gøteborg) eller Danmark (Århus)?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

satheesh.net

Det er ingen problem. Bare ring og avtal time. De har som regel mer enn god nok tid da de ikke har et liknende press som Norge. ;)

sondell

Skal fungere fint innenfor EØS ja.

HelectriC

når jeg kjøpte bilen fikk jeg bekreftet at garantien er gyldig i alle EU-land, så det skal ikke være noe problem. sikkert bedre for Tesla (siden de eier alle service center) å gjøre reparasjoner i Sverige der arbeidskosten er lavere og de har mindre pågang av biler som skal fikses. Gøteborg har et helt nytt service center til de 10 (?) bilene som er solgt der.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

TRM

Sitat fra: HelectriC på onsdag 20. mai 2015, klokken 08:02
når jeg kjøpte bilen fikk jeg bekreftet at garantien er gyldig i alle EU-land, så det skal ikke være noe problem. sikkert bedre for Tesla (siden de eier alle service center) å gjøre reparasjoner i Sverige der arbeidskosten er lavere og de har mindre pågang av biler som skal fikses. Gøteborg har et helt nytt service center til de 10 (?) bilene som er solgt der.
10 biler, ja... :) Da har vel hver bil sin personlige løftebukk? ;)
Tidsmessig kan det fort lønne seg å reise til Århus eller Gøteborg for litt fiks. Tar tid å skrive mail til Tesla, purre på mail, vente på avtalte telefonmøter, purre på brudd på avtalte telefonmøter, reise til SC, vente en time på å bli registrert (hva slags IT- systemer bruker de egentlig??), reise hjem med en Toyota Aygo, reise til foreldre/ svigerforeldre for å låne seg større bil fordi Aygo'en definitivt ikke er egnet til å frakte en familie på fem, reise tilbake til SC for å hente bilen som avtalt, men returnere med Aygo'en fordi delene de har bestilt ikke har kommet enda, tilbake til SC et par uker etterpå, men da er bilen hos Drammen Karrosseri, ja, osv....osv....

Tror jeg tar en tlf til Gøteborg, jeg...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

slumberjack

Det burde da være praktisk mulig ( i allefall tidsmessig) å sende en bråte biler fra Norge ned til Gøteborg for å få fikset dem raskere. Sikkert en del papirarbeid for Tesla, men 4-5 uker her og der for eiere er jo ikke bra reklame heller. Å ha et verksted på lediggang er vel heller ikke en god investering.

PCS

Men de fikser vel lite på dagen, slik at man må bli over noen dager eller kjøre hjem med svensk lånebil da. Hvordan løser de dette?
Delelageret er heller kanskje ikke like stort i Sverige som det burde være i Norge.

fredag

Flere danske Tesla-eiere har reist til Norge for å ta service på bilene sine her, fordi det er billigere i Norge enn i Danmark. Selv etter kostnader for danskebåten og hotell. Glemte å spørre han jeg snakket med om han hadde forhåndsbetalt service eller ikke. Regner vel med at de ikke har gjort det.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

VigdisA

Vi skal levere bilen vår nå veldig snart i Gøteborg. Den blir ikke ferdig på dagen mest sannsynlig, så må nok kjøre hjem i en svensk lånebil.
Denne må man huske å registrere inn i Norge på grensen, - da får man lov til å kjøre utenlandsk registrert bil i et gitt antall uker.
Jeg kan gjerne skrive litt mer når vi har levert bilen for å fortelle hvordan det gikk.

Vi var for øvrig forbi Tesla i Hamburg sist sommer og fikk de til å se på noe det norske verkstedet hadde "glemt i farten" som gjorde at vi ikke fikk full ladehastighet på 22kW-laderene.
Topp service og null ventetid bortsett fra tiden det tok å fikse.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

mj

Tesla Berlin tok og litt forefallende smårep/justeringer da jeg var nede. Både i Juli på dagen og Desember dagen etter. Kjempeservice med henting og bringing til togstasjonen.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

slumberjack

Sitat fra: PCS på onsdag 20. mai 2015, klokken 15:04
Men de fikser vel lite på dagen, slik at man må bli over noen dager eller kjøre hjem med svensk lånebil da. Hvordan løser de dette?
Delelageret er heller kanskje ikke like stort i Sverige som det burde være i Norge.

Tanken min var altså at man leverer bilen sin hos vanlig lokal SC og de kjører utvalgte bilder til Gøteborg på semi-trailer ned til Gøteborg for fix og får dem tilbake ferdige mye raskere enn slik det er i Norge nå. For kunden skal det ikke utgjøre noen forskjell hvor arbeidet blir gjort. Godt mulig dette ikke lar seg gjøre av grunner jeg ikke har peiling på :)

Sandvika

Koster vel rundt regnet 10.000,- for å sende en lastebil den strekningen.20' t/r. Får da med seg 6-8 biler. 2-3000,- pr bil. du blir uansett ikke kvitt endel av oppfølging og logistikk som må tas av lokal avdeling. I tillegg kommer da lengre leiebilperiode etc. Da er det nok heller billigere å sende en mekaniker andre veien.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA