Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer kjøp av elbil for pendling til Rygge

Startet av Softblue, onsdag 02. september 2015, klokken 23:48

« forrige - neste »

Softblue

VG (04.08.2015): En svensk studie viser at folk som bor i gater med mye bileksos har en større risiko for å utvikle demens enn de som har renere luft rundt seg.

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/ny-forskning-eksos-kan-gi-demens/a/23499752/

Er det det man kan kalle "Passiv bilkjøring"?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Øyvind.h

Så eksos påfører altså befolkningen demens, kreft, astma, autoimmune sykdommer samt diverse andre helseplager og dødsfall.

Om noen tiår ser vi tilbake på eksosbilen og tenker: hva i alle dager drev vi på med. Akkurat som røyking på bar.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sele

Var og en svenske som sa at ubåten de fant så moderne ut,den var 99 år gammel..

Ferry

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 16:25
Om noen tiår ser vi tilbake på eksosbilen og tenker: hva i alle dager drev vi på med. Akkurat som røyking på bar.

Det tenker jeg om røyking uansett hvor det foregår! Hva i all verden er det folk holder på med? Betale masse penger for å ødelegge helsa  :o Jeg har sett så mange røykere dø, bli uføre og tidlig gamle. Faenskapet tar år av livet til folk. Er det virkelig verdt det?

AmocoCadiz

Dette rammer jo fortsatt de fleste i trafikken, også elbilister, siden vi oftest må ligge bak eksosbiler som vennligen retter eksospipa rett inn i friskluftinntaket foran på elbilen, hvem sin glupe ide var det å konstruere eksosen rett inn i bakenforliggende bil???
Må stort sett kjøre med ventilasjonen på resirk for å unngå kreftkjerrene...

elektrolux

Og verst er de som monterer billige tuning bokser som får dieselpumpen til å gi litt ekstra diesel. Forbruksmåleren på bilens instrument måler fremdeles originalmengden og det ser ut som forbruket har gått ned, mens bilene bak blir nedsota spesielt når fossilhode framfor akser hardt og bilens turbo ikke klarer å levere nok luft.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RunarBT

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 05. august 2015, klokken 01:21
Dette rammer jo fortsatt de fleste i trafikken, også elbilister, siden vi oftest må ligge bak eksosbiler som vennligen retter eksospipa rett inn i friskluftinntaket foran på elbilen, hvem sin glupe ide var det å konstruere eksosen rett inn i bakenforliggende bil???
Må stort sett kjøre med ventilasjonen på resirk for å unngå kreftkjerrene...

Eg ender opp med laaaang avstand til bilen forran ofte.. kjipt å ligge I røykskya når ein dårlig justert dieselvogn gasser på å svartrøyken står.. :-(

Spesielt når ein av og til kjem bak ein som har oljelekkasje og blårøyken står. :-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA