Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Kanutten, tirsdag 06. desember 2016, klokken 14:41

« forrige - neste »

Øyvind.h

Konklusjonen blir vel at du må sikte mot 85 eller 90 og sørge for tilgang til strøm der du parkerer på hytta. Da har du bekymringsfrie turer til hytta hele året uten tvungne stopp.
Plugg i når du kommer opp på ettermiddagen/kvelden så får du fylt opp batteriet i god tid før hjemreise.

Kjøre til hytta, rundt omkring der oppe og så tilbake til Elverum etter et par dager for å lade blir for tøft på vinteren. Da er det mye mer behagelig å sørge for ladetilgang der du parkerer på fjellet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kanutten

Sitat fra: E_S på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:14
Med 21-22 mil fra Oslo til Trysil og 100/110-vei fra Oslo til Kolomoen (ca. halve veien) tror jeg det skal holde godt å klare tur/retur + litt småkjøring uten noe som helst lading med mindre man kjører i lastebilfart på motorveien og har 90/100kWh batteri. Om man aksepterer en stopp på laderen i Elverum på vei opp eller ned er det null problem selv med en 70D.

Jeg har ingen illusjoner om å kunne kjøre tur/retur + småkjøring uten å lade. Jeg kan lade på hytta, (men har kun 10A til rådighet), og tåler fint å stoppe på Elverum på hjemveien.

Det er med andre ord følgende strekning jeg lurer på: Oslo -> Trysil -> småkjøring i Trysil -> Elverum :)
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA