Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i utenlandske medier

Startet av Speeder, søndag 29. mars 2015, klokken 12:54

« forrige - neste »

Speeder

Gjøres det noen fortløpende vurderinger på når man skal trappe opp modereringen? Enkelte tema oversvømmer mange tråder som i utgangspunktet kunne ha ett interresant tema. 2 eksempler:
Zoe og lademuligheter
Hurtiglading og hva man skal betale for.
Zoe 43kW

elbilmanne

Jeg er også veldig nysgjerrig på dette. Elbilforumet har massevis av god informasjon, men for meg som er vant til f.eks. Reddit så er det ganske masete å måtte bla seg igjennom sidevis av "spam" for å komme til godbitene.

Jeg savner muligheten til å gi en + til gode poster og å flagge dårlige og irrelevante poster, samt ren spam. Nå må man velge om man skal skrive en post selv, med svar om at dette er bra eller dårlig eller ikke gjøre noe. Skriver man noe, så bidrar man bare til mer off topic. Hvis ingen styrer diskusjonen inn på rett linje igjen, så sklir den kanskje helt ut.

Det finnes masse god forumsoftware der ute som har mulighet til å la felleskapet være med å moderere ved å belønne gode innlegg. Kanskje en overgang hadde vært med på å gjøre moderatorenes jobb enklere og brukerenes opplevelse bedre? Med den voksende interessen som er for elbiler, så kommer ikke jobben med å moderere dette forumet til å bli noe enklere med tiden.

cra

Ren spam kan varslev med link nederst i hver enkelt post. Er forøvrig enig i at en form for "poenggiving" til poster kunne ha vært nyttig, hvis det ble gjort på riktig måte.

Edit:
Det kunne i alle fall kanskje fått slutt på alle meldingene som bare inneholder "+1".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Hva med å tilby(noen av) brukerene her på forumet å være moderator på noen få temaer hver?
Jeg kunne (i all beskjedenhet) tenkt å være med på en prøveordning.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

moderator 2

Sitat fra: magnushj på fredag 03. april 2015, klokken 14:38
Jeg savner muligheten til å gi en + til gode poster og å flagge dårlige og irrelevante poster, samt ren spam. Nå må man velge om man skal skrive en post selv, med svar om at dette er bra eller dårlig eller ikke gjøre noe. Skriver man noe, så bidrar man bare til mer off topic. Hvis ingen styrer diskusjonen inn på rett linje igjen, så sklir den kanskje helt ut.

Det finnes masse god forumsoftware der ute som har mulighet til å la felleskapet være med å moderere ved å belønne gode innlegg. Kanskje en overgang hadde vært med på å gjøre moderatorenes jobb enklere og brukerenes opplevelse bedre? Med den voksende interessen som er for elbiler, så kommer ikke jobben med å moderere dette forumet til å bli noe enklere med tiden.

Hei

Jeg prøver ut en enkelt Like mod til forumet nå, på noen grupper inne i diverse kategoriene. Lurer på om dette blir litt masete eller ikke....

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

cra

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 08. april 2015, klokken 16:16
Jeg prøver ut en enkelt Like mod til forumet nå, på noen grupper inne i diverse kategoriene. Lurer på om dette blir litt masete eller ikke....

Så lenge en ikke får varsel (evt. kan velge om man vil ha - noen av oss er mer likes-h*rer enn andre!  ;D) så burde det ikke være noe problem?  Synes også det er greit at knappen er oransje og såpass iøyenfallende som den er akkurat nå i starten, slik at vi finner den og venner oss til å bruke den i stedet for +1. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA