Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket stereoanlegg valgte du til e-Golfen?

Startet av Griffel, onsdag 29. april 2015, klokken 14:01

« forrige - neste »

Griffel

TU: http://www.tu.no/industri/2014/07/20/sjekk-ut-den-elektriske-bobla

"Mange har latt seg forlokke av Teslas stilrene og moderne ytre når de har bestemt seg for å kjøpe elbil. Samtidig er en rekke bilentusiaster ute etter det stikk motsatte: Sjarm, nostalgi og personlighet.

Med dette som motivasjon, bestemte elbil- og bobleentusiast David Bernardo seg for å blande de to verdenene. Han gjorde Bobla si elektrisk og startet selskapet Zelectric ."



Zelectric Motors gjør gamle bobler elektriske. Foto: Zelectric

" Du kan bygge din egen

Foruten digitale farts- og avstandsmålere er det lite som tyder på at bilens interiør er fiklet med. Zelectric håper nå å få solgt sine elektriske bobler til 278.000 kroner i USA.

Blir dette for mye penger å bruke på drømmebilen, kan du alltids lage din egen. Du trenger i så fall en gammel boble, og rundt 50.000 kroner til innkjøp av motor og batterier.

Det trenger selvfølgelig ikke å være en boble. I http://www.instructables.com/id/Build-your-own-Electric-Car/ beskriver en uinvidd hvordan han gjorde sin Geo Metro om til et elektrisk beist."




Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Hansi

Artig.. Håper (og tror) dette med å bygge om fra ICE til EV blir mer vanlig i tiden fremover :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

elektrolux

Om ikke vanlig så gjøres det flittig i Tyskland og Holland. Mange interessante bygg som VW boble og buss, Audi A3 og A8, Trabant og Fiat 126.

En perfekt måte å avslutte utslippene til en fossilbil en gang for alle og beholde formene og nostalgien fra svunne tider.

MEN. Her må Elbilfoireningen på banen og få myndighetene med på et godkjenningsregime som gjør at slik ombygging blir praktisk mulig slik det er i resten av EU.

Her møtes slike prosjekter med ingen som tør ta ansvar for godkjenning, og hennvisninger til uavhengige laboratorium for selv den minste ting. Kollisjonstest fra siden og forfra er også blitt krevet ved enkeltgodkjenning, og antakelig ny kollisjonstest etterpå for å se om bilvraket ble bygget opp tilstrekkelig trygt.. :-\
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA