Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enkleste opplegg for landing av s85d hjemme med enkeltlader og 230v 32amp

Startet av Bigisland, mandag 13. april 2015, klokken 19:53

« forrige - neste »

Bigisland

Hei

Er det noen som vet om her kommer en oppgradering av batteriet til E-Golfen?
Tenker da på større batteri med lengre rekkevidde

turfsurf

Sitat fra: Bigisland på søndag 22. mars 2015, klokken 02:18
Hei

Er det noen som vet om her kommer en oppgradering av batteriet til E-Golfen?
Tenker da på større batteri med lengre rekkevidde
Om det kommer er det vel ikke tvil om, spørsmålet er vel heller når. Nå har Nissan lovd økt rekkevidde til 2016, da vil vel de andre følge opp ikke lenge etter.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ionboy

Tror dere at det da blir å levere inn bilen til Møller, inn med nytt dobbelt så kraftig batteri og så kjøre hjem? Det høres jo unektelig kult ut. Eller vil bilen i seg selv være utslitt slik at det blir uøkonomisk? Det vil jo si at innen syv-åtte år så bør man skifte batteri?

Det hadde vært superfett å levere inn en 19mils bil og kjøre ut med en 100 mils bil ;)

Nuvolari

Sitat fra: ionboy på søndag 22. mars 2015, klokken 15:01
Tror dere at det da blir å levere inn bilen til Møller, inn med nytt dobbelt så kraftig batteri og så kjøre hjem? Det høres jo unektelig kult ut. Eller vil bilen i seg selv være utslitt slik at det blir uøkonomisk? Det vil jo si at innen syv-åtte år så bør man skifte batteri?

Det hadde vært superfett å levere inn en 19mils bil og kjøre ut med en 100 mils bil ;)

Man kan sikkert bare levere bilen på møller og kjøre avgårde noen timer senere med lengre rekkevidde. Men jeg er meget sikker på at det ikke er lønnsomt. Kommer garantert til å være rimeligere å selge den bilen man har og kjøpe en ny eGolf med bedre rekkevidde.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kjell Leaf

Sitat fra: ionboy på søndag 22. mars 2015, klokken 15:01
Tror dere at det da blir å levere inn bilen til Møller, inn med nytt dobbelt så kraftig batteri og så kjøre hjem? Det høres jo unektelig kult ut. Eller vil bilen i seg selv være utslitt slik at det blir uøkonomisk? Det vil jo si at innen syv-åtte år så bør man skifte batteri?

Det hadde vært superfett å levere inn en 19mils bil og kjøre ut med en 100 mils bil ;)
Tror nok ikke det blir mulig, de skal selge nye biler vet du.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Hansi

Dessverre enig i at det sannsynligvis blir dyrt hos VW. Kan hende man kan gjøre noe sånt hos uavhengige ala Elbilhjelpen til en mer fornuftig pris i fremtiden?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

dagbre

Om noen år har vi et ettermarked for batteribytte. Det vil vokse frem etterhvert som dagens batterigarantier nærmer seg slutten. Drivverket i elbiler er svært robust, så bilene vil rulle til de ruster opp.

Bedrifter vil tilby tidsmessige batterier med høyere kapasitet. Batteriet de tar ut selges videre til annen bruk, etter service og evt bytte av slitne celler. Et Golf-batteri med 70% igjen vil egne seg godt som batteribank i en bolig.
E-Golf 2015, Pacific Blue

RE

My 2 cents: Det vil overraske meg alvorlig om VW kommer med mulighet for ettermontering av større batteripakke til e-golf. Dette vil spise av nybil-salget deres, og i deres konservative verden er dette en 'no-go'. Dersom dette likevel blir mulig gjennom tredjeparter, vil nok VW gjøre hva de kan for å forhindre dette og uansett fraskrive seg alt ansvar osv.
Men i teorien er jo alt mulig :)
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

olegregert

Alle vi som har kjøpt el bil i 2015 vil møte et helt annet marked om 7-8 år med flere mulige løsninger på dette tror jeg. Man kan gjerne drømme om flere mil og det kommer fort.  WW har sagt at 30% økning av batterikapasitet per vektenhet innen 2017 og 50% innen 2020 viss ikke jeg husker hellt feil.

Det kommer spennende løsninger rundt 2020 på batterifronten og WW kommer sikkert med løsninger som har ny teknologi og priser.  Batteri prisen kommer til å falle fremover mye .  Se på TV markedet for fort prisene faller på ny teknolgi.



bno

#9
For meg virker det åpenbart at denne industrien står foran et paradigmeskifte. Drivkraften bak er nykommere (eks. Tesla) som har sett muligheter i en erkekonservativ industri. Min oppfatning er at utviklingen synes å skyte fart og at 2020 nå mer fremstår som et langsiktig perspektiv ikke kortsiktig. 2017 tror jeg vi ser et kvantesprang både i teknologi herunder motorteknologi og hvordan denne teknologien kommer til anvendelse i sluttproduktene. Eksempelvis mer effektive motorer som er plassert direkte på drivhjulene, styringssystemer som gir mer effektivitet, førerassisterte hjelpesystemer, utstrakt bruk av vektreduserende materialer som vil bli tatt i bruk sett i kost nytte perspektiv. Her står vel batteri teknologien sentralt. Så det må være å se helhet i del og del i en større sammenheng. Dette tror jeg er det vi vil se lenge før 2020. Det blir spennende tider og det er også det (digresjon) politikere må ta med seg når man vurderer avgifts-politikken som må fortsette som en drivkraft der batterier altså er del teknologien som må opp og frem for å kunne fase ut ICE i et fødselhjelp perspektiv.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elmo

Sitat fra: dagbre på søndag 22. mars 2015, klokken 18:50
Et Golf-batteri med 70% igjen vil egne seg godt som batteribank i en bolig.

Inkl. privat DC/DC hurtiglader :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

grorudklovnen

Nå ser det ut som eGolf også kommer som en "limited edition":


mihkku

Den mangler oppvarming av frontrute via app også

Råde

Sitat fra: grorudklovnen på søndag 29. mars 2015, klokken 12:38
Nå ser det ut som eGolf også kommer som en "limited edition":


Det er USA som driver med sånt...
e-Golf | X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA