Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av NegativeElectrode, onsdag 15. april 2015, klokken 20:10

« forrige - neste »



moonbuggy

Den artikkelen gir også svaret på hvorfor så mange av fabrikantene bare gjør el-biler som et rent pliktløp for å tilfredsstille amerikanske krav for fortsatt å kunne selge fossilbiler i det markedet.

In the long run, carmakers must produce cars at a profit and sell enough of them to realize economies of scale.

Nissan has said that it expects to break even on the first-generation Leaf, when all is said and done. The Leaf is by far the highest-volume electric car in the world, with total sales that will cross 200,000 this year.


Når til og med Nissan bare regner med "break even" med 1. generasjons Leaf, ja så forstår man at dette er et tøft marked. Store initielle kostnader og relativt lavt salg, men det bygger seg opp og nærmer seg en vinn/vinn situasjon. Større salg, større investeringer over hele linjen og vips, så vil batteriutviklingen gå enda raskere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA