Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reell batterikapasitet

Startet av ZOE, søndag 12. april 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

ZOE

Jeg diskuterer litt med Motorforum angående regenereringen på min bil.
Jeg er ikke sikker på hva som er normalt.

Se video for å se hva jeg mener, her bremser jeg i 90kmt og regenereringen øker ikke fra kun motorbrems.
(se annen post)

Jeg mener at dette ikke er det som sies i reklamen, for eksempel her:


og jeg mener også at regenereringen var større ved bremsing når bilen var ny.

Mulig det er temepraturavhengig, så tar gjerne tilbakemeldinger på det også.

Zoe64

Fikk ikke åpnet videoen din. Hvor fullt var batteriet ditt når du filmet? Hvis det var rimelig full-ladet vil ikke bilen regenere mer ved brems enn bare med motorbrems, på samme måte som den ikke lader spesielt hurtig de siste prosentene...
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

ZOE

Viste seg at youtube ikke klarte uredigert gopro format..

here goes:
https://www.youtube.com/watch?v=PsHAGn0_dYk&feature=youtu.be

temperatur ca 7 grader tror jeg, bil var kjørt fra fullt batteri.

Urs4_2008

Når batteriet er nesten fullt er det lite motorbrems og ingen økning på bremsen. Når det er lavt batterinivå er det ved retardssjon fra høy fart relativt mye mer motorbrems og vesentlig økning ved brems. Mener jeg har sett rundt 40. Kan godt hende det har med temp å gjøre også, men jeg har sett høye tall på regen etter å ha kjørt bort 90% av batteriet ved "grisekjøring" (hvor man skulle tro batteriene var meget varme.)
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

ZOE

Jeg opplever ingen endring etter ledig kapasitet på batteri. Som man kan se på videoen så er det vel rundt 60% her, og da burde det være potensial for 44kw.

Zoe64

Enig med forrige svar. Det der så merkelig ut. Med rundt 65% batteri burde bilen regenerere med 30-40 kW når du bremser i den hastigheten. Det gjør iallefall min...
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Herlingo

Jeg starter dagen med fulle batterier og nedoverbakke. Bilen regenerer lite når batteriet er fullt/nesten fullt. Når det er mindre/lite strøm på batteriet, regenerer bilen vesentlig mer. Jeg kan ikke tallfeste dessverre
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

qwertyasdf

#7
Det er noe galt med bilen din. Den skal regenerere mye mer, jeg tror maks er 43kW, som er det laderen klarer å levere. Er MF vanskelige på det her?

emil


ZOE

Vet ikke, har ikke prøvd(med hurtiglading), jeg testet en fortum lader en gang men den viste ikke ladestrøm, den viste riktignok hvor mye den hadde levert, så jeg kunne jo regnet det ut.

MF har prøvd å løse det og mener de har gjort det. Nå har de hatt bilen siden 9 mars for noe annet , får se hvordan den er når den forhåpentligvis er tilbake i morgen.

Skal tro om den nye motoren regenererer med 43kw?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA