Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felg og dekk

Startet av Kjelliken, mandag 20. april 2015, klokken 10:48

« forrige - neste »

Kjelliken

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Davidsv

Overrasket over at mindre enn en fjerdedel har Model S som eneste bil. Jeg er nok ganske utypisk i forhold til de andre tingene de nevner også, så kanskje ikke rart jeg synes det er overraskende :)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

jkirkebo

Sitat fra: Davidsv på fredag 27. mars 2015, klokken 15:54
Overrasket over at mindre enn en fjerdedel har Model S som eneste bil. Jeg er nok ganske utypisk i forhold til de andre tingene de nevner også, så kanskje ikke rart jeg synes det er overraskende :)

Tja, vi er ganske mange som trenger flere enn en bil i familien da. Vi har en Leaf ved siden av, og jeg vet det er ganske mange andre som også har en elbil til ved siden av Model S. Altså er det nok langt flere enn 25% av Model S eierne som ikke har fossilbil i familien.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Davidsv på fredag 27. mars 2015, klokken 15:54
Overrasket over at mindre enn en fjerdedel har Model S som eneste bil. Jeg er nok ganske utypisk i forhold til de andre tingene de nevner også, så kanskje ikke rart jeg synes det er overraskende :)

Bør vel kanskje sammenholde dette med at få Tesla-eiere er enslige.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

arv

Vi hadde en Think og en skoda, byttet skoda mot Tesla.
Har to biler , ingen fossilbil.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

elektrolux

Kjenner Tesla eiere med Think Classic til bruk der Tesla ikke egner seg, og Tesla eier med Reva.

Tror Tesla eiere er som folk flest. De liker å ha en finbil og minst en bruksbil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

timingbeltkiller

Når vi ser iveren etter å bytte ut 1 år gammel bil med ny bil,
er det neppe mange i lavinntektgruppen i Tesla-klanen.

Uansett om de selger den gamle med null avskriving,
må de ut med et betydelig høyere beløp for den nye.

Fortsetter de slik, blir det glatt NOK 200K eller mer i årlig bilskifte.
For TM kommer nok til å fortsette med nye salgsfremmende gimmicks så lenge klanen biter på.

Og da er det i prinsippet null forskjell mellom du som Tesla eier og ungene dine som bytter til siste
skrik i mobil minst en gang i året.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

OleT

Sitat fra: Davidsv på fredag 27. mars 2015, klokken 15:54
Overrasket over at mindre enn en fjerdedel har Model S som eneste bil. Jeg er nok ganske utypisk i forhold til de andre tingene de nevner også, så kanskje ikke rart jeg synes det er overraskende :)
Jeg er vel typisk - vi har en Tesla og en e-Up.
Dessuten er jeg akademiker med lønn over 700k før skatt. :)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

NegativeElectrode

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:33
Når vi ser iveren etter å bytte ut 1 år gammel bil med ny bil,
er det neppe mange i lavinntektgruppen i Tesla-klanen.

Uansett om de selger den gamle med null avskriving,
må de ut med et betydelig høyere beløp for den nye.

Fortsetter de slik, blir det glatt NOK 200K eller mer i årlig bilskifte.
For TM kommer nok til å fortsette med nye salgsfremmende gimmicks så lenge klanen biter på.

Og da er det i prinsippet null forskjell mellom du som Tesla eier og ungene dine som bytter til siste
skrik i mobil minst en gang i året.

Alt er relativt, men dette gjelder da en undergruppe av Tesla-eiere som sikkert hadde byttet bil en gang i året uansett hvilken energikilde den bruker.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

#9
Har 1 bil i tillegg fordi jeg trenger bil med tilhengerfeste. Bil nr 2 står mye i garasjen da jeg stor sett sykler til butikken og jobben (året rundt). Vi er 3 sjåfører (snart 4) i familien. Trenger også bil nr 2 for øvelseskjøring med manuelt gir.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 12. april 2015, klokken 08:03
Alt er relativt, men dette gjelder da en undergruppe av Tesla-eiere som sikkert hadde byttet bil en gang i året uansett hvilken energikilde den bruker.
Tror faktisk de fleste av de som byttet fra bakhjulsdrevet Tesla 2014 til firehjulsdrevet Tesla 2015,
ikke ville ha byttet BMW/Porsche/etc 2014 i BMW/Porsche/etc 2015
dersom de fremdeles hadde vært fossil muskelbileier.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

NegativeElectrode

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 13. april 2015, klokken 12:54
Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 12. april 2015, klokken 08:03
Alt er relativt, men dette gjelder da en undergruppe av Tesla-eiere som sikkert hadde byttet bil en gang i året uansett hvilken energikilde den bruker.
Tror faktisk de fleste av de som byttet fra bakhjulsdrevet Tesla 2014 til firehjulsdrevet Tesla 2015,
ikke ville ha byttet BMW/Porsche/etc 2014 i BMW/Porsche/etc 2015
dersom de fremdeles hadde vært fossil muskelbileier.
Hvis 2014 var RWD og 2015 var AWD så tror jeg nettopp det ville skjedd ja.  Fordi Tesla er et så ferskt bilmerke og har høy andel av kunder med interesse for bil blir bare andelen av kundemassen større i prosent. I antall ville BMW slått turnover pga en slik forbedring gått langt forbi antall Teslaeiere som oppgraderer.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 13. april 2015, klokken 13:50
Hvis 2014 var RWD og 2015 var AWD så tror jeg nettopp det ville skjedd ja. 
Hypotetisk tilfelle direkte i strid med fakta.
BMW'er  med AWD har vært til salgs i diverse evigheter.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Dennis

Ikke modellene med ordentlig motor. Men det endrer seg når nye BMW M5 kommer med 4wd snart :)

NegativeElectrode

#14
Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 13. april 2015, klokken 17:52
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 13. april 2015, klokken 13:50
Hvis 2014 var RWD og 2015 var AWD så tror jeg nettopp det ville skjedd ja. 
Hypotetisk tilfelle direkte i strid med fakta.
BMW'er  med AWD har vært til salgs i diverse evigheter.

Altså, siden BMW ble dratt inn i diskusjonen her var det greitt å få satt konteksten slik at den ble sammenlignbar. At denne konteksten ikke er reell (ennå, men det blir det nok snart når AWD blir et must for å booste akselerasjon). Det blir jo bare antagelser, men fasit får vi vel snart når BMW lanserer M5 AWD. Husk at det er oppførselen til bilkjøpere i en viss kategori som sammenlignes her, og de vil agere på nye modeller. De kan ikke agere på fiktive modeller :).

Er vel vanskelig å få gode tall på hvor mange som oppgraderte fra S85 vs P85, men det er ikke urimelig å anta at tidligere P85 eiere er raskere til å bytte. På underforumet for Tesla kan man få noen indikasjoner.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19065.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19062.0/viewresults.html
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA