Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service i3

Startet av eiriktb, tirsdag 14. april 2015, klokken 18:00

« forrige - neste »

eiriktb

Hei,

Vi er en familie på 4 som har bestemt oss for at vi skal satse på en Leaf som pendlerbil. Min samboer og jeg har fått jobb på samme plass. Tur retur er det cirka 4 mil og vi får trolig mulighet å lade på jobb. Har også testet Leafen med barnesetene vi har, og de passer perfekt.

Bor cirka 12 mil sør for Bodø, og ønsker å kjøpe bilen enten i Bodø eller i Trondheimsområdet.

Tenkte å ringe på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56972819&searchclickthrough=true
Hva bør jeg spørre om og virker prisen grei?
Linker til andre biler vi bør se på?

mvh
Eirik




ragwo

Det kan være ganske mye å spare på å kjøpe brukt fra Østlandet. Transport fra Oslo til Bodø koster litt over 6000 kr med tog. Gjorde det selv da Eldrid ble et medlem av familien for ca en måned siden. Hvis du ønsker kontaktinfo til fraktfirmaet vi brukte kan du sende meg en PM. Jeg har forøvrig ingen egeninteresser i fraktfirmaet ;)
Eldrid - 2013 Leaf

eiriktb

Takk for svar.

Da ble valget plutselig vanskeligere og utvalget mye større. Burde jeg gå for en 2.gen Tekna til cirka 200k for mest bang for the buck?

ragwo

Vi gikk for en andregenerasjons-Leaf i den prisklassen og er svært fornøyd med den.
Eldrid - 2013 Leaf

Gatzschie

Vi kjøpte 2013 tekna denne uka og er strålende fornøyd! Anbefaler 2013 eller nyere så dere får med varmepumpe osv. Sikkert enda kjekkere i Nord enn i Trondheim

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

trondi

Av erfaring så har 2012 versjonen mest utstyr for prisen. Setene, lysene og enkelte andre finesser er nedgradert fra 2012-2013 for å kunne være konkurransedyktig prismessig med alle de andre elbilene som kom denne perioden. Varmefunksjonen i 13eren har såvidt jeg vet ikke noen revolusjonær betydning for den høyere prisen. 

Anbefaler også å få tatt en ordentlig batteri analyse før kjøp (leaf spy app til android og OBD dongle.)  Hvis bilen er usa import, bør du også sjekke om bilen er solgt som vrak fra usa. Har vært noen sjeldne tilfeller hvor dette har skjedd. USA import er kanskje billigere, men du får ikke navi eller carwings på disse. (det går helt fint for de fleste som er klar over dette, men greit å være forberedt)
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA