Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: synsforskjell på 2013 og 2012 Leaf?

Startet av Havebigfun, tirsdag 14. april 2015, klokken 14:09

« forrige - neste »

Havebigfun

Har noen målt lengden av kabelen som kostet 1300 Nkr levert av Tesla sammen med bilen?

GOS

Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. mars 2015, klokken 20:50
Har noen målt lengden av kabelen som kostet 1300 Nkr levert av Tesla sammen med bilen?

Har du grunn til å tro at den er annerledes enn oppgitt?
Når jeg fikk min i juni i fjor så skulle Type 2 kabelen være 4 meter, men har ikke pakket den ut enda så vet ikke. Alle 22 kw ladere jeg har truffet på har hatt egen kabel:-) 
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Havebigfun


petersv

7m er det som ble levert fom. våren 2014. men om det er det samme i dag skal jeg ikke si for sikkert, men vil tro det.

Siggen

Vår kabel er 7'ish meter. Hentet hos Tesla på Sandnes i februar

GOS

Sitat fra: Siggen på mandag 23. mars 2015, klokken 07:27
Vår kabel er 7'ish meter. Hentet hos Tesla på Sandnes i februar
De endret størrelsen når de endret til 1300kr rundt mai
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Johnny

Jeg har hatt en slik kabel liggende i bilen siden den var ny, men har enda ikke funnet noen ladere uten kabel. Bortsett fra 16A punktene på kjøpesenter.

Da blir 6 meter med tung kabel rimelig slitsomt, så jeg har en stump på 2 meter 16A enfase også. Den har jeg faktisk brukt ved et par anledninger.
TMS og eGolf.


Havebigfun



petersv

Stemmer. Selv om 2.5 kvadrat er litt i minste laget, så er det slik standarden er. Er jo en rullet ut kabel med god lufting, så neppe noen fare. Jeg har satt limit på 16A på min ladekontroller for kabel med 2.5 kvadrat iom. at man som oftest har sikra kursen med det uansett, og jeg ikke vil ta noen risiko.

Tor med Leifen

#11
Frittliggende 2,5 kvadrat kan vel strekkes opp mot 25 ampere, eller? Det er selvfølgelig en dårlig ide, men mulig. (Helt OT, avslutter her)

Johnny

Jeg trodde at standarden var begrenset til 16A i følge den "bibelen" jeg har funnet. 16A med 680 ohm, og 32A med 220 ohm. Mennekes vet kansje bedre, de har tross alt laget den  :)

https://evconnectors.com/pdf/DSIEC-2EV16P-XX.pdf
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA