Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av NegativeElectrode, mandag 06. april 2015, klokken 22:59

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Dette med "tap" av inntekter til Staten er visst ufattelig vanskelig å forstå :)
http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540278.ece

Pussig at subsidiering av oljeindustrien og avgiftsfritak på taxfree-salg ikke får like stor oppmerksomhet. Kanskje det ville provosere lesernes hans litt for mye?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Olatho

Det mest interessante er jo at de som hyler mest om tapte inntekter på grunn av elbil-incentiver gjerne er de som samtidig ønsker å kutte flest mulig andre avgifter ol.

arthur

Når en av tre el-biler som selges i Europa selges i Norge så er det ikke helt unaturlig med slike oppslag etter mitt syn. Ser ingen grunn til å bli "fornærmet" over slike oppslag selv om vi har både el-bil og el-sykler og til og med en markise med el-motor!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

timingbeltkiller

Enig med arthur.
100% elbilsalg vil bety minket inntekt for statskassa på minst 50 milliarder i året.
Det burde ikke være vanskelig å forstå det tåler selv ikke rikinglandet Norge.

Rent bortsett fra rikingstatusen ser det ut til Norge vil tape relativt raskt.
Etter oljealderen kan N meget vel ende som Spania og Portugal etter at
det tok slutt på røverskattene i Latinamerika.
Dvs Europas fattigmann.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

erikf

Følte ikke at dette var spesielt negativt innlegg mot elbiler. Fullstendig unyansert om formålet til incentivene, og egentlig bare ute og holder liv i frykten for bortfall av incentiver virker det som. Krever han tydeligere lovnader fra myndighetene bare? For å være Hegnar, oppfatter jeg innlegget som at de begynner å bli pro elbil.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Ketill Jacobsen

I artikkelen sier Hegnar (egentlig) at alle ebileiere/kjøpere bor i Akershus. Han skriver at dersom kjøring i kollektivfeltene (inn til Oslo) faller bort, så vil salget av elbiler kollapse i hele landet (fordi 1/3 av elbilkjøperne i Akershus sier at det var et nødvendig vilkår for å kjøpe elbil). Hegnar skriver mange artikler/ledere og har nok liten tid til å tenke seg om. Hadde han hatt det så hadde han også vært litt mer uforutsigbar (til stor ergrelse for menigheten)!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA