Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av NegativeElectrode, mandag 06. april 2015, klokken 23:04

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Fordelene som ble innført lenge før Tesla solgte biler i Norge, heter nå altså Tesla-fordeler. Men ihvertfall bra at SV ser på løsninger
http://e24.no/makro-og-politikk/sv-freder-tesla-privilegier/23415093
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Griffel

Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 15. mars 2015, klokken 09:42
Fordelene som ble innført lenge før Tesla solgte biler i Norge, heter nå altså Tesla-fordeler.
Ja det er nok helt feil å kalle dette for Tesla-fordeler, hadde Tesla vært den første el-bil som ble solgt i Norge ville nok fordelene vært betydelig ferre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

arthur

Er det SV som kaller det Tesla-fordeler eller en "morsom" journalist?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

timingbeltkiller

"Tesla fordeler" er nok "collateral damage" flere lysår fjernt fra den opprinnelige
hensikten med incentivene: Fødselshjelp for den beskjedne småbilen Think.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

erikf

Sitat fra: arthur på søndag 15. mars 2015, klokken 15:21
Er det SV som kaller det Tesla-fordeler eller en "morsom" journalist?
Bare journalisten ser det ut til. Ikke nevnt i teksten. Det er journalistens jobb å hisse oss opp.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA