Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Buddy på landet, onsdag 27. mai 2015, klokken 08:46

« forrige - neste »

Buddy på landet

Jeg har en slik

http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Bremser/PICT0177lite.jpg

Som jeg har lyst til å bygge om til eldrift.
Det skal gjøres enklest og billigst mulig, dvs navmotor i framhjulet og pent brukte 12V 7,2 Ah blybatterier på bagasjebrettet.  Fart og rekkevidde er ikke så farlig, skal kun cruise rundt med unga i en 2-5 km.  Er en jungel av ombyggingsett så jeg er usikker på hva jeg skal velge.  Er det noen her som har tips til komplett ombyggningspakke framhjul uten batteri?

Hansi

#1
Dette vurderte jeg tidligere, kan kanskje være et alternativ? http://www.electric-bike-kit.com/hill-topper.aspx
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

K S

Sitat fra: Buddy på landet på søndag 26. april 2015, klokken 21:42
Jeg har en slik

http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Bremser/PICT0177lite.jpg

Som jeg har lyst til å bygge om til eldrift.
Det skal gjøres enklest og billigst mulig, dvs navmotor i framhjulet og pent brukte 12V 7,2 Ah blybatterier på bagasjebrettet.  Fart og rekkevidde er ikke så farlig, skal kun cruise rundt med unga i en 2-5 km.  Er en jungel av ombyggingsett så jeg er usikker på hva jeg skal velge.  Er det noen her som har tips til komplett ombyggningspakke framhjul uten batteri?

Galskap å "ødelegge" en gammel ærverdig sykkel på det viset!

La heller noen som ser verdien i den gamle få ta vare på den, så kan du heller kjøpe en nyere sykkel å bygge om.

Buddy på landet

Ja er du gærn, ødelegger ikke slike klenodier, men å bytte ut framhjulet og sette noen batterier på bagasjebrettet ødelegger ingen ting.  Hjulet blir tatt vare på og ledninger og batteri kan enkelt plukkes av.  Dette prosjektet gir meg bare enda en grunn til å ta vare på denne flotte saken. 

Mvh K

Buddy på landet

Sitat fra: Hansi på søndag 26. april 2015, klokken 22:07
Dette vurderte jeg tidligere, kan kanskje være et alternativ? http://www.electric-bike-kit.com/hill-topper.aspx

Akkurat det jeg trenger, men er ute etter noe billigere uten batterier.

Mvh K

kjølholdt

Dette kan kona mi få på sykkelen sin, vi har lang bratt bakke opp til heimen.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Electrix

En slik løsning frister veldig siden den er enkel å montere av/på, men slik jeg forstår så leveres ikke denne med pedalsensor så da er den ulovlig i Norge eller?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA