Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Inkluder 12000,- til 50000,- i budsjettet for ladeløsning om du vil ha elbil

Startet av educk, fredag 03. april 2015, klokken 23:08

« forrige - neste »

educk

alle har vel sett den der Quant F bilen med sin Nanoflowcell batteri. ellers er link her:
http://www.dinside.no/933156/denne-elbilen-vil-knuse-tesla-model-s-p85d

Just før bil synes jeg det er mindre interessant en vanlige batterier. rekkevidde vil jo øke på elbiler og den rekkevidde som Quant F har hadde tesla fått til med ett større batteri hvis de gått opp i pris. Quant blir jo ikke en billig bil og tankene veier mye (omtrent som ett batteri). lade hastighet vil jo bli bedre og før vanlige biler og jeg tror ikke 500 liter væske vil gå særlig fort å bytte på en bytte stasjon.

men til stasjonær reservekraft/reglerkraft kan det jo bli noe helt annet. fant denne artikkelen på BBC. spørs vad de kan få ned kostnadene til før å konkurrere med vanlige batterier. kul og att her skrives det ikke bare saltvann  :D

http://www.bbc.com/news/magazine-27829874
S85 Multi-coat red

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA