Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Posten ser ut til å okkupere 2 av 6 offentlige ladeplasser i Ålesund

Startet av cairnz, onsdag 07. mai 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Jeg har stålfjærer. Har alltid kjørt med 51 psi, helt lik slitasje inn og utside på både R2 og goodyear sommer. Etter 2 nesten fulle vintersesonger med ca 7500 km er det igjen ca 7 mm på alle, dvs de har blitt dlitt ned med 2,5 mm. Virker som om endel med luftfjæring sliter med hjulstilling...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

#46
Disse dekkene er bestemorkjørt, og for det meste på rolig langkjøring med svært lite pådrag eller sidekrefter. Selv når det er bart er jeg forsiktig i tilfelle jeg kommer ut for en ishinne, og passer på at det drar minimalt sideveis i vinterhalvåret. De fleste andre hattkailler kjører faktisk friskere enn meg på vinteren, og da hadde jeg faktisk regnet med at dekkene skulle slites lite, og jevnt.

Grisekjøring i svinger skulle vel uansett ikke medføre at begge bakdekkene slites slik på innsiden? Kan forresten ikke tenke meg at noen praktiserer den sporten med R2. Det vil være svært ubehagelig og kanskje risikabelt.

EDIT: Min vintersesong passerer 7500km allerede i november. Etter en så beskjeden kjørelengde er det vanskelig å se skjevslitasje uten å måle. Jeg har for øvrig ikke inntrykk av at hjulstillingsproblemene er knyttet til luftfjæring, men til 21" hjul. De vil være veldig mye mer følsomme for feiljustering enn 19", det vil si at på en bil med hvor man ikke merker noe spesielt med 19" vil eventuelle feil manifestere seg tydelig med 21". Det bør ikke være noen teknisk årsak til at luftfjæring skal være en faktor her, den holder jo perfekt bakkeklaring hele tiden uavhengig av last i motsetning til stålfjæringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA