Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S er en dritt bil

Startet av haakon88t, tirsdag 24. mars 2015, klokken 20:31

« forrige - neste »

haakon88t

Hei,

Jeg merker at Thinken må lades oftere siden den rett og slett bruker mye mer strøm enn hva jeg er vant til.. Kan det være zebra batteriet som begynner å ta kvelden? Har noen andre merket noe slikt? Bremsene er nyoverhalt.
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Lynet

Kan være at vacumet i isolasjonen rundt batteriet er blitt dårlig, da blir det større varmetap.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Hvis du har overhalt bremsene, sjekk at de ikke henger på. Det har jeg opplevd. Merkes ved varme felger, treg akselerasjon og lavere toppfart.

Min bruker en del strøm også, men det er pga varmeapparatet :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

haakon88t

Hmm.. Skal få sjekket om bremsene ligger på, har dog min tvil =/
Hva om vakumet er dårlig? Vil det si at batteripakken nærmer seg slutten? Det er vel ikke barebare å få fikset noe slikt vil jeg tro?
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

BauDemo

Sitat fra: Lynet på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:48
Kan være at vacumet i isolasjonen rundt batteriet er blitt dårlig, da blir det større varmetap.

If the vacuum in the isolation is bad, then the car will use more energy while sitting still, but I do not think it will reflect the situation when driving. I think the battery produces quite a lot of heat while driving so it should not matter that much if the isolation is not that good.

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lynet

Hvis du bruker en energimåler så kan su sjekke hvor mye den trekker pr døgn. Det normale er ca 4,1kWh pr døgn.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Og hvis du mener den bruker mer pr. Kilometer så kan du sjekke forstilling, og ikke minst lufttrykk i dekkene :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

haakon88t

#7
Du hadde rett Gocarter. Venstre bremsekalipper henger på :D I Ferbruar ble bremsene overhalt, verkstedet skulle også smøre opp kalipperne. Enten er det ikke gjort, eller så er kalipperen ødelagt.... Jaja, det er jo en bagatell i mot et batterihavari :)
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA