Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Tbeinet, fredag 20. februar 2015, klokken 18:06

« forrige - neste »

Tbeinet

Jeg lager egen tråd, tenker det er lettere å få svar da.

Jeg får bare rødt lys, og forstår det sånn at pistolen ikke låser seg fast. Hører at det summer og durer litt, så blir det rødt lys. Jeg kan ikke se noen is noe sted. Har nå tatt ladekabelen inn. Bilen får jeg dessverre ikke tatt inn, selv så liten den er. Skal prøve igjen om en liten stund.

Saken er den at jeg behøver bilen i morgen. Jeg har bare 8 km rekkevidde igjen.

Hva anser dere sjansen for at jeg skal kunne hurtiglade problemfritt? Skal jeg bruke opp de absolutt siste metrene på å kjøre til nærmeste hurtiglader? Og omtrent risikere å ikke komme hjem igjen. Bilen er iskald og det er 6 km tur/retur hurtigladeren .

Eller bør jeg spare disse km for å kunne trille bort på Møller på mandag?

Tbeinet

Oppdatering. Tok med ladekabelen inn i varmen, og da virket det plutselig igjen. Puh.

Snakket med veihjelpa, de kunne komme og taue meg til verksted hvis jeg dro for å hurtiglade og det ikke virket, men det er jo ikke noe drømmescenario.

kengjer

Sitat fra: Tbeinet på fredag 30. januar 2015, klokken 21:04
Oppdatering. Tok med ladekabelen inn i varmen, og da virket det plutselig igjen. Puh.

Snakket med veihjelpa, de kunne komme og taue meg til verksted hvis jeg dro for å hurtiglade og det ikke virket, men det er jo ikke noe drømmescenario.

Hei,

Var det røde lyset på ladekladden, eller ved pluggen i bilen?
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Tbeinet

Ved pluggen i bilen, det lyste relativt lenge gult, mens den lagde summelyder, og så gikk den i rødt i stedet for i grønt.

Elmo

Jeg henviser igjen til ladekapitlet i instuksjonsboka (vedlagt her).
Rødt lys betyr at kontakten ikke er riktig/godt nok plugget inn i bilen. Så det var sikkert noe is du ikke så.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tbeinet

Ja, det var takket være det at jeg fant ut at jeg måtte ta inn ledningen.

Har ikke hatt problemer igjen siden heldigvis.

Lurvine

Har et par ganger opplevd følgende problem:

- Bilen er stilt inn på lading 100 % og oppvarming mandag til og med torsdag, samme klokkeslett alle dager. Gikk fint alle dager bortsett fra onsdag (alle dagene var merket av i Garmin-enheten). Onsdag var bilen ladet til ca 75 % og var kald... Jeg fikk ikke sjekket om det lyste gult ved strøminntaket, da jeg ikke oppdaget det før jeg startet bilen. Har trodd at dette skjer fordi noen "tukler" med strømkontakten (shuko-delen), eks tatt den ut og satt den inn igjen. Men ved testing i dag viser det seg at ladingen starter opp igjen umiddelbart når ledningen settes tilbake i kontakten....

Dette har skjedd både ved planlagt lading som nevnt ovenfor og ved lading over natten der jeg henter bilen dagen etter uten at det er stilt inn noen tid eller oppvarming. Den gangen prøvde jeg å starte varming når jeg gikk fra hjemme, men det var "ingen lader koblet til bilen" i følge mobilappen. Mener å huske at det da lyste gult fra strøminntaket. Den hadde ladet noe, men ikke til fult...

Skjønner ikke hvorfor dette skjer...
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Ett

Sitat fra: Lurvine på torsdag 05. mars 2015, klokken 18:21
Har et par ganger opplevd følgende problem:

- Bilen er stilt inn på lading 100 % og oppvarming mandag til og med torsdag, samme klokkeslett alle dager. Gikk fint alle dager bortsett fra onsdag (alle dagene var merket av i Garmin-enheten). Onsdag var bilen ladet til ca 75 % og var kald... Jeg fikk ikke sjekket om det lyste gult ved strøminntaket, da jeg ikke oppdaget det før jeg startet bilen. Har trodd at dette skjer fordi noen "tukler" med strømkontakten (shuko-delen), eks tatt den ut og satt den inn igjen. Men ved testing i dag viser det seg at ladingen starter opp igjen umiddelbart når ledningen settes tilbake i kontakten....

Dette har skjedd både ved planlagt lading som nevnt ovenfor og ved lading over natten der jeg henter bilen dagen etter uten at det er stilt inn noen tid eller oppvarming. Den gangen prøvde jeg å starte varming når jeg gikk fra hjemme, men det var "ingen lader koblet til bilen" i følge mobilappen. Mener å huske at det da lyste gult fra strøminntaket. Den hadde ladet noe, men ikke til fult...

Skjønner ikke hvorfor dette skjer...

Opplever akkurat det samme på min. Innstilt på avgangstid man-fre, men et par ganger har den ikke ladet 100%, kun til minimum på 50%. Skjedde sist i dag. Var rundt 60% i dag morges. Veldig irriterende at lading ikke er til å stole på. En gang så jeg tilfeldig på car net på kvelden at det stod ladekabel ikke tilkoblet,selv om den var det. Hadde jeg ikke sett dette hadde jeg ikke kommet meg på jobb dagen etter. Har ikke klaget på dette enda, men tenkte å ta det opp på neste service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA