Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Musk "About to end range anxiety"

Startet av Gronbjerg, tirsdag 17. mars 2015, klokken 22:06

« forrige - neste »

Gronbjerg

Kære alle

Kan det passe at man er nødt til at løsne "Sagem" elektronikkassen for at komme til batterikassen med de tre øverste batterier på en AX'er?, jeg mener at man på en Saxo blot kan løfte "låget" af.
Jeg har løsnet "låget" og kan bevæget det frit, men kan ikke få det op imellem Sagem boksen og vangen under foruden.
Og som bonusspørgsmål er vi så enige om at man kan bruge helt almindeligt "blåt" kølervæske til at køle batterierne med, så vidt jeg kan se har den kørt med blå væske til at køle batterierne og rødt kølervæske til varmeanlæg'et

Mvh. Andreas
Whisper II, Kewet Eljet 2, Kewet Eljet 3, Kewet Citijet 5's, Kewet Citi-van's, Buddy Cab, Buddy M9, Mini-EL, M-Car (Merrild), Citroen AX Electrique

Elmo

I følge verkstedmanaulen for Saxo så skal man løsne Sagem-boksen, men det er ikke nødvendig.

Jeg har aldri sett en AX så jeg kan ikke svare for den, men på Saxo er det bare å "røske" lokket forbi kanten under frontruta. På alle blier jeg åpner tar jeg en vannpumpetang og klemmer den loddrette biten (1cm) av kanten inn bakover. Da er det mye lettere å få ut lokket.

Kanskje du kan legge ved et bilde, så jeg kan forsøke å vurdere om det er dårligere plass på AX enn på Saxo ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Gronbjerg

Tak for hurtigt svar :-)

Jeg er tvunget til at løsne boksen kan jeg se, den kommer ikke ud, uden.
Jeg uploader lige et billede ved lejlighed.

Mvh. Andreas
Whisper II, Kewet Eljet 2, Kewet Eljet 3, Kewet Citijet 5's, Kewet Citi-van's, Buddy Cab, Buddy M9, Mini-EL, M-Car (Merrild), Citroen AX Electrique

Elmo

Fra den enkle tegningen i AX-manualen i denne ZIP-filen så er AXen identisk med Saxo i motorrommet.

Du vil aldri tro at det er mulig å dra av lokket før du har gjort det én gang.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Her kan du forresten se at det er ganske trangt på P106/Saxo også (bilde stjålet fra en finn.no annonse)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Gronbjerg

Hej Elmo

Tak for billede og din ihærdige indsats :-)
sådan her ser det ud på en AX'er: http://www.citroenax.net/CITROEN%20AX%20ELECTRIC.jpg
Hvis du ser på Citroen mærket på toppen kan du se at det går helt op til vangen, på Saxoen er det trukket lidt fri.
Jeg valgte at løsne Sagem boxen så jeg var sikker på at jeg kunne komme til.

Bedste hilsner
Andreas
Whisper II, Kewet Eljet 2, Kewet Eljet 3, Kewet Citijet 5's, Kewet Citi-van's, Buddy Cab, Buddy M9, Mini-EL, M-Car (Merrild), Citroen AX Electrique

Elmo

Ja på bildet ditt ser jeg at det nok ikke går uten å løsne Sagem-boksen ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA