Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny ladeapp for iPhone

Startet av Muffinman, mandag 24. november 2014, klokken 15:19

« forrige - neste »

Muffinman

Dette er strengt tatt ikke kun Tesla-relatert, men siden Tesla selv henviste til dette ladepunktet som alternativ når SC Aspøya var stengt for en tid tilbake poster jeg her.

I forbindelse med mailen med henvisning fra Tesla dro jeg ut for å se om jeg fant dette punktet. Bor i nærheten, og kjenner området som min egen bukselomme selv om det har vært en del byggeaktivitet i det siste. Fant intet slik ladepunkt, og sendte mail til ladestasjoner.no om dette. De skulle ta det ned fra ladekartet og sjekke opp. Like etter kom det på plass igjen med denne veibeskrivelsen:

https://www.google.com/maps/dir/63.0520689,7.6319844/63.05263,7.63315/@63.0521905,7.6309046,17z/data=!3m1!4b1

Den viser vei til elektrofirmaet som står som utbygger av punktet, men det er fremdeles intet type2 ladepunkt å finne i området.  Punktet er merket med "gateplan", "åpen 24/7", "ingen p-avgift", "offentlig" og "betaling via go-charge app". Må vel legge til at området har IT-nett, og om det virkelig er et 22KW punkt der må utbygger ha egen TN-trafo.

Hva skal man gjøre med dette når punktet ikke lar seg finne og ladestasjoner.no ikke korrigerer ved enten fjerne det eller legge til info? Det svekker troverdigheten til ladekartet, og man kan jo risikere at en og annen elbileier blir stående. Nå finnes det jo en del schuko i området, men det er neppe noen løsning om man har planlagt å bruke det omtalte 22KW punktet.

Vad tycks?

RaBalder

Sitat fra: Muffinman på lørdag 08. november 2014, klokken 09:23
:
:
Hva skal man gjøre med dette når punktet ikke lar seg finne og ladestasjoner.no ikke korrigerer ved enten fjerne det eller legge til info? Det svekker troverdigheten til ladekartet, og man kan jo risikere at en og annen elbileier blir stående.
:
:

Har samme erfaring med ladestasjoner.no.

Har sendt inn bilde av ladestasjon som manglet det. Og også påpekt at et ladepunkt ligger feil lokalisert i forhold til gater/kryss. Etter 3-4 måneder så er kartet fremdeles ikke oppdatert med noe av det jeg har sendt inn.

Så jeg orker ikke bruke mer tid på å påvirke kvaliteten i ladestasjoner.no/nobil.

,

Muffinman

Det er jo i så fall veldig trist.

Jeg har i løpet av et drygt år som elbilist opparbeidet meg forholdsvis stor kunnskap om lademuligheter i områdene hvor jeg ferdes mest, men presisjonen på ladekartet er dessverre av en slik kvalitet at det er mer treffsikkert å spørre her inne om man skal ut i ukjente områder. Sånn skal det ikke være, håper rette vedkommende leser innom her og tar tak! Kanskje må det dugnad til?

Muffinman

22KW punktet som i følge ladestasjoner.no driftes av HTL Elektro er fremdeles ikke lokalisert på Bruhagen, men i dag ble en av elektrofirmaets biler observert tilkoblet den offentlige ladestolpen som driftes av NEAS. Og det var en dieselbil...usikker på om det var motorvarmer eller lading av startbatteri, men syntes at dette var i det tåpelige hjørnet.

Muffinman

...og DER kom det opp et 22KW ladepunkt på stedet i følge lokalavisa. "Hurtiglader" i følge sistnevnte. Blir vel en og annen elbileier som blir skuffet der når de ikke får ut særlig mer enn på schukoene i området :)

alillebakk

Hei.
Laderen lader i dag 6,6kW, innen utgangen av uken er trafo ferdig montert og laderen vil da lade 22kW - 400V
Prisen er nå i en introduksjonsperiode satt til 1kr pr lading :)

Mvh
Andre Lillebakk
Lillebakk Engineering

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA