Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr

Startet av Mippen, onsdag 18. mars 2015, klokken 19:23

« forrige - neste »

Mippen

Leste denne artikkelen i dag. Statens vegvesen vil ha køprising på bussen. Hva er formålet med dette? Skal man tvinges til å ta sykkelen?

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Foreslar-a-innfore-koprising-pa-buss-og-bane-3310287.html
Fremtiden er elektrisk.

ElGreeen

#1
Ja, det er som en ikke kan tro det en leser. I et eget tema her på forumet vises det til en artikkel om at det ønskes å presse "oss" til å velge sykkel og apostlenes hester fremfor kollektiv transport (40-60%) . I tillegg skal vi heller ikke kjøre bil (elbil).
hvorfor gjøre det så vanskelig og kostbart for oss å komme på jobb?
Det er noe som heter å bruke penger for å tjene penger (investere iinfrastruktur) og spare seg til fant (la være å investerefordi det koster så mye på kort sikt). Dessuten er detgrenser for hvor mye arbeidstakere kan "flexe" på sin arbeidsplass.

Nissan Leaf Tekna 2015

Davidsv

Det er som om de ikke skjønner at de fleste har fast arbeidstid.. 8-16 eller 9-17.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

eisa01

De hadde dette i Sveits, rabatt på månedskortet hvis man reise før 0900.

Vet ikke helt om dette vil være hensiktsmessig, der jeg tar trikk er linjene bare fulle i perioden 0830-0845, utenom dette får man alltids plass. Må bli veldig snever rushtidsprising i så fall. Skjønner ikke helt hvordan de skal håndheve dette heller, har ikke opplevd kontroll i rushen på nå to år med pendling.

Amoss

Sitat fra: Mippen på torsdag 26. februar 2015, klokken 06:48
Leste denne artikkelen i dag. Statens vegvesen vil ha køprising på bussen. Hva er formålet med dette? Skal man tvinges til å ta sykkelen?

For å ta en litt flåsete/tabloid/populistisk tilnærming, så kan det se ut som om de øker prisen på kollektiv i rushtiden for å sikre seg at bilister ikke slutter å kjøre bil når de får rushtidstillegg på bompenger - det skal fortsatt kunne forsvares økonomisk å bruke bil vs kollektivt :p

Det jeg skrev over er kanskje ikke så serøst ment, men kan altså fort bli resultatet (så klart avhengig av hvor høy rushtidsavgiften blir på hhv kollektiv vs bil).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

automat

2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Mippen

Å kjøre med bussen koster meg mer penger enn å bruke elbil. Ikke minst er det håpløst ukomfortabelt og tidkrevende. Bor 18km unna sentrum. Bruker minst en time til og fra jobb. Med bil bruker jeg 15-30 minutter. Kommer an på kø. På bussen er det alltid fullt og den går ikke så ofte. Jeg må bruke 2-3 timer hver dag på å reise kollektivt. Med bilen slipper jeg unna med 1/3. Vanskelig valg?
Fremtiden er elektrisk.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Mippen på torsdag 26. februar 2015, klokken 06:48
Leste denne artikkelen i dag. Statens vegvesen vil ha køprising på bussen. Hva er formålet med dette? Skal man tvinges til å ta sykkelen?

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Foreslar-a-innfore-koprising-pa-buss-og-bane-3310287.html
Formålet er bussene ikke skal forsinke elbilene i kollektivfeltet :D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA