Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lydpakke Tesla vs Leaf Tekna

Startet av Trond.Strom, onsdag 18. mars 2015, klokken 22:25

« forrige - neste »

Trond.Strom

PÅ de amerikanske nettsidene til Tesla står det at man kan lade med 240V40A på en enkeltlader og 240V80A på en dobbeltlader.
http://www.teslamotors.com/charging#/solarfuel

I Norge derimot klan vi bare lade 240V32A
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/onthego

Hvorfor har de "dårligere" 240V lader i norge?

Griffel

#1
Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:54
PÅ de amerikanske nettsidene til Tesla står det at man kan lade med 240V40A på en enkeltlader og 240V80A på en dobbeltlader.
http://www.teslamotors.com/charging#/solarfuel

I Norge derimot klan vi bare lade 240V32A
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/onthego

Hvorfor har de "dårligere" 240V lader i norge?
Dette er vel svart på mange ganger før.
USA har kun enfas ladere, EU har trefasladere som også kan lade enfas. Laderene er altså av ulik type.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Er vel noen her som har modifisert UMC slik at de får høyere amp enn 32 enfas?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sturle

Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:54
PÅ de amerikanske nettsidene til Tesla står det at man kan lade med 240V40A på en enkeltlader og 240V80A på en dobbeltlader.
http://www.teslamotors.com/charging#/solarfuel

I Norge derimot klan vi bare lade 240V32A
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/onthego

Hvorfor har de "dårligere" 240V lader i norge?
Vår er betre.  80A på 240V er berre 19,2 kW.

I USA har dei noko som heiter split-phase.  Nesten ingen hus har 3-fas installert, og dei brukar 3-fas på ein annan måte.

Split-phase tilsvarer norsk 240V splitta i to.  Dvs at sekundærspola i transformatoren har ein splitt i midten (N), og huset får inn ein fase på 240V L-L, som er 120V L-N.  Krinsane i huset serverer 120V L-N.  Normal storleik på sikringen er 10A eller 15A, men etter USAnsk system er dette maskimal last på kursen.  Maskimal kontinuerleg last er 60% av dette.  Dvs at det kan samanliknast med 6A- og 9A-kursar på 120V etter norsk system.  Pinglete greier, men sjå på ein USAnsk stikkontakt.  Dei toler ikkje meir.  Eit vanleg USAnsk hus har difor alvorleg mange kursar.  Ein til kaffitraktaren, ein til oppvaskmaskina, ein til mikrobølgjeomnen, ein til kjøleskåpet, osv.  Desse dug ikkje til lading av bil.  Då tek dei ut heile fasen L-L på 240V.  USAnske hus brukar mykje kopar.  Ein typisk stor inntakssikring i USA er på 400A (320A kontinuerleg).  Det tilsvarar 63A med europeisk TN-nett.  Meir vanleg er 200A inntakssikring (120A kontinuerleg).

Offentlege ladarar i USA er gjerne 208V.  Systemet heiter high-leg delta, og er ein måte å få balansert last på tre fasar utan å ta ut meir enn ein fase.  Du kan sjå på det som ei utviding av split-phase med den tredje fasen i tillegg, der ein tek ut spenninga mellom N og den tredje fasen.  Wikipedia-artikkelen illustrerer dette betre enn eg klarar å forklare det.  Oplegget kunne forsovidt vere interessant for norske elbilar som berre kan lade frå ein fase der e-verket nektar å installere 32A einfas-kurs.  Då kan dei heller installere ein mindre trefas-kurs med ein transformator som deler den eine fasen på midten og serverer N-L3 som einfas til bilen.  Det er sikkert mogeleg å få tak i slike trafoar brukt frå USA, Japan eller andre land som brukar systemet.  Då kan dei i teorien meir enn doble uttaket frå ein 20A 3-fas-kontakt på ein fase utan å lage ubalanse i nettet.

Ein USAnsk bil tek både 240V og 208V.  Er usikker på om dei kan lade frå 120V.

Øyvind.h

I USA kan man lade Model S fra 120V uttak.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:54
PÅ de amerikanske nettsidene til Tesla står det at man kan lade med 240V40A på en enkeltlader og 240V80A på en dobbeltlader.
http://www.teslamotors.com/charging#/solarfuel

I Norge derimot klan vi bare lade 240V32A
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/onthego

Hvorfor har de "dårligere" 240V lader i norge?

Det går fint å lade med kraftig enfase i Europa også, men UMC støtter det ikke og det finnes heller ingen tilgjengelige ladestasjoner som fikser det. Derfor annonserer Tesla det ikke. Men om du vil lade med 63A 1-fase kan jeg sikkert fikse en ladestasjon som ordner det. Regn dog ikke med at netteier blir spesielt glad for en såpass høy skjevbelastning...

Enkleste måte å fikse det på er nok å importere en amerikansk HPWC og deretter bytte kabelen til en Type 2 63A 3-fase kabel som laskes over minst 2 faser i HPWC-enden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: sturle på torsdag 26. februar 2015, klokken 10:33
Split-phase tilsvarer norsk 240V splitta i to.  Dvs at sekundærspola i transformatoren har ein splitt i midten (N), og huset får inn ein fase på 240V L-L, som er 120V L-N.  Krinsane i huset serverer 120V L-N.  Normal storleik på sikringen er 10A eller 15A, men etter USAnsk system er dette maskimal last på kursen.  Maskimal kontinuerleg last er 60% av dette.  Dvs at det kan samanliknast med 6A- og 9A-kursar på 120V etter norsk system.  Pinglete greier, men sjå på ein USAnsk stikkontakt.  Dei toler ikkje meir.  Eit vanleg USAnsk hus har difor alvorleg mange kursar.  Ein til kaffitraktaren, ein til oppvaskmaskina, ein til mikrobølgjeomnen, ein til kjøleskåpet, osv.  Desse dug ikkje til lading av bil.  Då tek dei ut heile fasen L-L på 240V.  USAnske hus brukar mykje kopar.  Ein typisk stor inntakssikring i USA er på 400A (320A kontinuerleg).  Det tilsvarar 63A med europeisk TN-nett.  Meir vanleg er 200A inntakssikring (120A kontinuerleg).

Nja, ikke helt korrekt. Maks kontinuerlig last er 80% av sikringsstørrelse og kursene er typisk på 20A og 15A. En ladestasjon med 50A sikring leverer altså kun 40A ut til bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sturle

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. februar 2015, klokken 11:03
Nja, ikke helt korrekt. Maks kontinuerlig last er 80% av sikringsstørrelse og kursene er typisk på 20A og 15A. En ladestasjon med 50A sikring leverer altså kun 40A ut til bilen.
Du har heilt rett, det er 80%, ikkje 60%.  (Dømet mitt med at 400A inntakssikring gjev 320A kontinuerleg stemmer.)

Ein USAnsk 20A-kurs på 120V kan levere 16A kontinuerleg, som tilsvarer 8A frå ein norsk stikkontakt.  Busk-lading frå ein tilfeldig stikkontakt, til dømes parkering utanfor hotellrommet med skøyteleidning inn vindauget (spør i respesjonen først – eg har lada på den måten fleire gonger), er difor eit par hakk kjappare her i landet.

Systemet med high-leg delta og splitta fase, som på ein enkel måte tillet 1-faselading med lik last på alle tre fasane i nettet, er praktisk på eit vis.  Enkel og billig løysing når trafoen allereie leverer ein splitta fase (dvs ikkje i Noreg), og e-verket kan ikkje protestere på at ladestasjonen lastar fasane skeivt.  Skikkeleg 3-fas TN-nett er sjølvsagt like bra, so lenge bilen støttar det og e-verket kan levere TN-nett.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA