Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jerrykanne for BMW i-modeller :-)

Startet av runarlan, onsdag 25. mars 2015, klokken 23:50

« forrige - neste »

runarlan

Hei. Jeg skriver en masteroppgave om elbiler og ladestasjoner, hvor jeg analyserer det økonomiske ved ladestasjonene. Jeg trenger litt hjelp fra dere med elbil til å svare på en undersøkelse som tar 2-3 minutter og omhandler elbilen og betalingsvilligheten deres for huttiglading. Undersøkelsen finner du her: https://docs.google.com/forms/d/1juOkcPeKSrHOGzGzL4slwY7EHN6WCHkSI7A5ZWya8Z4/viewform?c=0&w=1
Tusen takk for hjelpen!

Davidsv

Hadde vært fint å få se resultatet :)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Sigurd

I det ene spørsmålet om hva som er viktigst for meg ved en ladestasjon, hadde du blant annet "tilgjengelighet" og "antall ladere per ladested" som alternativer. For meg handler begge disse om det samme, dvs. at du kan regne med å finne en ledig, fungerende lader når du kommer til en ladestasjon. Det spiller jo ingen rolle om det er 10 eller 1 lader tilgjengelig dersom alle fungerer og ingen er i bruk. Men idet den ene ikke fungerer eller er opptatt, er det selvfølgelig en fordel om det er 9 andre der.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

cra

Tilgjengelighet tipper jeg er ment som antall ladesteder? Altså om det er en, to eller flere ladestasjoner mellom A og B. Det vil jo ha litt å si om det er 3x1 eller 1x3 ladeuttak.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Olatho

Under "Hvilken ladetype har du i ditt hjem" burde Type 2 også gå fra 3,6 kW.  Det er ikke noe problem å bruke Ttype 2 også på en 16A-kurs.
I tillegg burde vel kanskje "Ingen" være et eget valg.

Og så er jeg enig med tidligere talere i at den siste siden er litt vanskelig å vurdere.
Tilgjengelighet henger jo sammen med både antall ladere per sted, og tid per lading.

Men jeg svarte nå så godt jeg kunne...

runarlan

Du sier noe der Sigurd. Alternativene er ment slik at "tilgjengelighet" betyr tilgjengelighet på ulike geografiske steder, og "antall ladere per ladested" som tilgjengelighet per lader. Litt sånn som cra sier.

Skal se om jeg kan publisere et resultat av det når undersøkelsen avsluttes, Davidsv.

Mulig jeg kunne lagt på flere kW-mengder på de ulike begrepene ja Olatho. "ingen" skulle definitivt vært et valg, så det var dårlig tenkt av meg..

Tusen takk til alle dere som svarer og engasjerer dere!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA