Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av Trond.Strom, onsdag 01. april 2015, klokken 21:14

« forrige - neste »

Trond.Strom

Jeg bytter ut min leaf som jeg kjøpte av Birger N haug til den nette sum av 294 tusen i november 2011.
Bilen har rullet drøye 40 tusen kilometer, har fått service hvert år og tectylbehandling av understellet.

noen små merker har det jo blitt etter daglig bruk t/r sandvika-oslo som jobbtransport.

Ser på finn at det er stort sprik i priser på "gamle" leafer og tenkte jeg skulle ta en kjapp sjekk her med forumgjengen for å lande en fornuftig salgspris for bilen

ny bil kommer i mai så er ogs usikker på når jeg burde legge den ut for salg

Tips mottas med stor takk

emil

Legg den ut så fort som mulig. Hva pris angår må du jo konkurrere i den lavere enden av prisskalaen. At folk annonserer tilsvarende biler til 150-160.000 betyr ikke nødvendigvis at det er summen de går for.

Bruk gode bilder i annonsen og fokuser på fordelene din bil gir foran andre av tilsvarende alder og kjørelengde. Er batteriet i god stand?  Ikke fyll annonsen med alle de vanlige elbilfordelene, disse vet folk om allerede.

Mippen

Jeg fikk 183.000 for min 13 modell tekna som hadde gått 26.500km.

Billigste tilsvarende leaf som du har koster 135.000 hos forhandler på finn. Den er også uten skader. Gått 10.000 mer da. Man bør legge seg litt under forhandler priser.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

.... ellers er det flere ting som er med å avgjøre prisen. Bilen er en 2011 modell. Det betyr vel at den skal på Eu-kontroll i år (hvis den ikke har vært). Det kan skremme folk litt bort. Det er ofte lurt å få tatt denne før salg slik at ikke folk tenker "de selger sikkert bare bilen pga. det er så mye feil".

Er dekkene byttet? 40.000km på de samme dekkene kan bety at man snart må bytte dekk. Dekk er ferskvare... Selv om mønsteret kan være ok så mister gummien effekt over tid. Det kan også være en ekstra kostnad for kjøper å eventuelt måtte bytte dekk.

Fremtiden er elektrisk.

Mr.Zero

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 10. mars 2015, klokken 16:08
Jeg bytter ut min leaf som jeg kjøpte av Birger N haug til den nette sum av 294 tusen i november 2011.
Bilen har rullet drøye 40 tusen kilometer, har fått service hvert år og tectylbehandling av understellet.

noen små merker har det jo blitt etter daglig bruk t/r sandvika-oslo som jobbtransport.

Ser på finn at det er stort sprik i priser på "gamle" leafer og tenkte jeg skulle ta en kjapp sjekk her med forumgjengen for å lande en fornuftig salgspris for bilen

ny bil kommer i mai så er ogs usikker på når jeg burde legge den ut for salg

Tips mottas med stor takk

Presiser i annonsen at bilen er kjøpt ny i Norge hos BNH! Det kryr av brukt / gråimporterte biler som Nissan ikke alltid er like behjelpelige med å reparere på garanti..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Trekkoppbil

Det som teller for den som skal kjøpe brukt Leaf, er kapasiteten på batteriet. Det kan variere en del fra bil til bil.
Det er ikke så mange selgere som oppgir gjenværende kapasitet, og da blir det et lotterispill å kjøpe en sånn bil.
Har du tatt godt vare på batteriet, så kan bilen ha en viss verdi. Uansett, så ville jeg ha oppgitt gjenværende batterikapasitet ved annonsering av bilen, og gjerne tatt med skjermdump fra Leaf Spy Pro som viser lading når batteriet er fulllada.

Når det gjelder biler som er til salgs, så er det alltids en og annen bil, som prises ekstra lågt, av en eller annen grunn. Det kan være tekniske skader, eller dårlige reparasjoner, slitte dekk og manglende vinterhjul, biler som er gått i varme land, batteri som er dårlig, skittent interiør, osv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA