Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Snittforbruk på min i3

Startet av prestifare, lørdag 28. mars 2015, klokken 13:50

« forrige - neste »

prestifare

Hei,

Hadde min Think Classic (US) inne til service og fikk byttet noen defekte celler.

Den fungerte brillefint i ca en uke, men nå vil den ikke lade igjen. Ved tilkobling av ladekabel lyser ladelyset fast, og bilen tar ikke strøm. Har skrudd ut frontlyktene, og det lyser heller ikke i softcharger. 12V er nytt og målt med god spenning.

Fikk tips om å sjekke en sikring som skulle være tilgjengelig gjennom en av frontlyktene, men denne finner jeg ikke. Kan noen hjelpe meg med beskrivelse, alternativt forslag til hva annet som kan være galt?

I tillegg: dette er som sagt en US-modell, og 10A/16A-bryteren ser ut til å være inaktiv (dette står også i den amerikanske manualen, men ikke den norske). Betyr dette at man ikke kan switche ampere? Vil den alltid lade på 10A?

elektrolux

Ta turen innom så tar vi en kjapp titt. Også lurt å få omprogrammert motorstyringen til litt mer batterivennlig forbruk av strøm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

prestifare

Sitat fra: elektrolux på fredag 06. mars 2015, klokken 10:50
Ta turen innom så tar vi en kjapp titt. Også lurt å få omprogrammert motorstyringen til litt mer batterivennlig forbruk av strøm.

Det skulle jeg gjerne gjort, men bor i Oslo-området. Er også interessert i å forsøke å finne ut av dette selv da jeg ikke har bilhenger, og det kostet meg to laken i hengerleie for å få bilen til/fra Elbilmek.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA