Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noen som kan ta med seg et chademoadapter til Røldal fra Oslo?

Startet av Nickelilltroll, torsdag 18. februar 2016, klokken 23:47

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Efter snart ett år med min hardtail, 1000w baknavsmotor från rezer och piggdekk om vintern, så är det inte tvivel att denna cykel är både artig och effektiv.

MEN....går inte att komma bort ifrån att hardtail inte är det optimala att bygga på. Totalvikten på cykeln är 23 kg och i kombination med hög hastighet så är det utan tvivel en fulldämpad cykel som är lösningen :-[

Det slår våldsamt i fälg, cykel och mekkesjäl i minsta lilla bump. Den är fantastisk på vinterföre, lite snällare mot slag men fortfarande för lite bredd på däck och dålig dämpning.

Tyvärr så är 99% av dagens fulldämpare inte kompitable med dessa baknavsmotorer :( QR-akseln brukes inte längre på dessa. Här är det genomgåendes 15-20mm aksel. Likaså min endurocykel från 2011...

Lösningen blir att slänga mig på en krankmotor och har massa tillit till dessa "kina-produkter". Haft noll problem efter många mil på min 1000w 48v motor.

Min fråga om någon vet, vad är egentligen längden på akseln till denna Bafangmotorn? Ser på andra inlägg med link att det finns olika mål, är det sådan att dom har så många olika aksellängder? Någon bra sida att beställa från, någon som fått tag i denna ännu? Ser att norska sidor lägger på fr 2000kr så då ser jag inte problemet när man kan få G2 för 320USD+moms idag. Gissar att G3, färdig levererad på posten med moms blir ca 6-7000kr?

Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA