Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Lars Rødset, torsdag 05. februar 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Tenkte egentlig på Sundvollen, men så for meg Noresund -så ja...

Det er jo de som har kjørt strekningen i Leaf (uten varme), så streng tatt bør det gå greit i Golf ;)
I værste fall får man ta seg en kaffe og lese avisene mens man saktelader.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

schcar

Hei
Har kjøpt min eGolf hos VW på Hønefoss (Hamax Auto) - så jeg vet de har en hurtig-lader. Dra innen om for å lade.
God tur.   
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Sirup

Sitat fra: Lars Rødset på fredag 13. februar 2015, klokken 10:15
Sitat fra: Lars Rødset på fredag 13. februar 2015, klokken 10:14
Wall of text

Shit, det ble mye... :-X

Takk for glimrende svar, var ikke for mye :)
Det er stort sett lokal småkjøring vi bedriver, og vi har brukt regenereringen aktivt. Mulig vi må begynne å trille mer.


Tror jeg skal prøvekjøre turen alene en gang, før jeg tar med hele familien. Tror poppometeret synker til ett bunn nivå om vi blir stående uten strøm et sted før Nordheimsund ;D
VW e-Golf
Tesla Model X75

Saamodt

mor10, du kan lade på Kiwi i Hønefoss (Eikeliveien). Dette er en Fortum Hurtigladestasjon. Brukte den selv for en ukes tid siden.

Verdt å nevne er at den ladet greit et kvarters tid, men kuttet ut med feil etter at jeg satt i bilen en stund og ventet. Satt ikke på tenning eller noen ting, virket som den kuttet enten da jeg gikk inn i bilen etter handling, evt da jeg gikk ut av bilen for å sjekke ladestatus. Har en kollega som også opplevde at den kuttet da han satt i bilen med varme på. På de fleste hurtigladere skal det gå greit å sitte i bilen med varmen på, men denne er visst litt kilen.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

mor10

Får vel lade en bit på veien etter anbefaling er her. Blir uansett spennende å se snitt forbruket på veien.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

mor10

da er turen gjennomført med følgende resultat.
turen opp ble kjørt i Eco modus, ca 19 grader inne i bilen, 2,5 bar trykk i dekkene ( fant jeg ut når jeg kom frem) ble litt småkjøring i osl før jeg kom meg ut på E18. lå der i ca 80 med ACC på. mye rekkevidde forsvant på vei opp sollihøgda, men ved sundvollen hadde jeg bare mistet ett par km fra oppkjøringen. ved ankomst Esso langs E16 hadde jeg følgende resultat 16,1 kWh/ 100 km.
etter anbefalinger og tips her lette jeg meg frem til Hamax for å fylle opp litt på batteriene før returen. men det var det ikke mulig å få ladet. 3 stk fosilbiler deribland en uten skilt var strategisk plassert for å hindre lading der. så på Strøm måleren at jeg hadde litt over 50% igjen og bestemte meg for å prøve meg på å kjøre mot oslo og eventuelt lade i sundvollene eller sandvika hvis behovet skulle dukke opp. satte bilen i Eco+ og hadde toppet dekkene til 3,0 bar for å få bukt med den verste rekkeviddeangsten.
når jeg passerte sundvollen hadde jeg 75km rekkevidde igjen, dette sank til 29 km på vei opp mot toppen og jeg øynet da håpet på å komme meg hele veien til oslo uten lading. ved ankomst sandvika hadde rekkeviden økt til 43 km og jeg tok en avstikker der. ved avreise sandvika endret jeg til Eco modus og temp på 20 grader hadde da 35 km rekkevidde igjen. satt på acc på ca80 og kjørte inn til oslo sentrum og parkerte med 17km restrekkevide.
så denne turen går med "god" margin i temperaturer mellom +2til -1 som det stort sett lå på hele tidne når jeg så på ute temp måleren.
Total endte jeg opp med  15,4kWh på turen som startet ved ca 0Moh, topp over sollihøgda på ca 330 Moh og endte i Hønefoss på ca 95 moh og retur. stort sett holdt fartsgrensen og brukt ACC der det er hensiktmessig.
når jeg kjørte forbi sundvollen
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA