Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S er en dritt bil

Startet av Matheus, søndag 15. mars 2015, klokken 16:30

« forrige - neste »

Matheus

Hei, en venn av meg har P106. Den stoppet under kjøring. Den gikk til fri og rullet til den stoppet.
Det skjer ingenting når man vri på nøkkelen. (SOC pil går ikkje opp). Vakuumpumpa starter men aldri stopper. Sirkulasjons-pumpa går.
Det som er interessant er at det er bare 10v på traksjonsbatteri i motorrommet. Hvis man måle kasene separat spenning er ok, over 6v i snitt.
Hva som kan bli galt? Han ringte Elbilmek og dei sa at det kan bli motorstyring...
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: elektrolux på søndag 22. februar 2015, klokken 15:53
Kanskje samme problem som plaget Elbjørg? Les denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3230.msg31929.html#msg31929

Veldig mye likt og ulikt i den tråden. Men det er nok dette innlegget Elektrolux tenker på http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3230.msg28991.html#msg28991.

Sjekk alle sikringene på kassene. Hvis de er OK så er det nok en batteriskinne som har gått i oppløsning (som i innlegget jeg viste til over).
MEN, med en sånn feil burde kassen med feilen også måle tilnærmet null så kanskje det er en ledning som sitter for dårlig i sikringsholderen ? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Takk, eg sjekka alle sikringene. 3' og 6' kassa visser i snitt 6,5v men 11' kassa viser i snitt bare 3,5v. Noe er gale der. Det renner også lut i midten av kassa. Vi åpner den kasa i løpet av denne veka.
Men det likevel skulle bli spenning i motorrommet (spenning på alle shunta).
Eg kan også sier at PP2000 får ikkje kontakt med bilen.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på søndag 22. februar 2015, klokken 15:27
P106. Den stoppet under kjøring. Den gikk til fri og rullet til den stoppet.
Sitat fra: Mateusz på søndag 22. februar 2015, klokken 21:24
Det renner også lut i midten av kassa.
Regelrett batterieksplosjon med andre ord :o
3,5v i snitt på 11'er kassen tyder på at alle blokkene i 6'er fyllerekka (AR-D) har gått med i eksplosjonen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA