Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X i norske og utenlandske medier

Startet av hottentott33, tirsdag 10. februar 2015, klokken 20:42

« forrige - neste »

hottentott33

Det slo meg at det i mange tilfeller vil være mange som har originalfelgene på sommer på denne bilen, selv om det vanligvis pleier å være omvendt da en ofte har de fineste felgene på sommerdekkene. Så derfor interessant å se hvor mange som har byttet om eller rett og slett valgt de medfølgende originale på sommer.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Kjelliken

For min del har jeg orginal felger om vinter og så får vi se hva det blir på sommer.. Har litt alternativer å gå igjennom..
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

sap_2000

Har valgt Serron 18" på sommer og 16" Nokian piggfritt på de originale Astanafelgene.
Var ingen billig fornøyelse, men synes Serronfelgene var så fine og originalfelgene man ikke får valgt bort for kjedelige som sommerhjul.

Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

HelectriC

Har 18" Rotary orginal VW på både sommer og vinter med to set dekk, Hakka piggfritt på vinter og Conti SportContact på sommer og orginal Astana i boden:-) der gjør de seg best;-)
Kjøpte Rotaryfelgene av VW-forhandler i Tyskland i sommer på ferie. Betalte hele reisen med besparelsen vs. å kjøpe de fra Møller. Satte de på taket og kjørte hjem. To kvitteringer med to felger hver, en kvittering til meg og en til min kone, så gikk det fint i tollen:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Svk

Lar orginalhjula gå som sommer.
Har handlet inn 16" til vinter med pirelli piggfri. Vinterhjula mine er vel kansje penest.

Golfen

E golfen er stiv som en bil med sportsunderstell pga. vekta, så større felger som gir mindre gummi er mest egnet der hvor veien er i god stand. Vi har relativt gode veier, så 17" vw Madrid felger ble valgt på sommeren. Når det gjelder bredde ble jeg anbefalt å ikke velge bredere enn 205, og det rådet valgte jeg å høre på pga. at det tross alt er en elbil. Rullemotstand spiser tross alt rekkevidde. Originalfelgene overlevde under tvil på vinterføre.

18" ser flott ut, men jeg var redd det ville blitt en lidelse på våren mellom telehiv og hull.

HelectriC

Sitat fra: Golfen på fredag 13. februar 2015, klokken 22:43
E golfen er stiv som en bil med sportsunderstell pga. vekta, så større felger som gir mindre gummi er mest egnet der hvor veien er i god stand. Vi har relativt gode veier, så 17" vw Madrid felger ble valgt på sommeren. Når det gjelder bredde ble jeg anbefalt å ikke velge bredere enn 205, og det rådet valgte jeg å høre på pga. at det tross alt er en elbil. Rullemotstand spiser tross alt rekkevidde. Originalfelgene overlevde under tvil på vinterføre.

18" ser flott ut, men jeg var redd det ville blitt en lidelse på våren mellom telehiv og hull.

Bor i Bergen, her er det i stort sett samme vær hele året, regn og 5-10 grader uansett;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Golfen

Jo, Bergen bør være en plass der e golfen kan smykke seg med flotte 18" felger uten for mye ulempe. Må si at vw biler trenger tøffe felger for å se bra ut. Den ser litt kjip ut på originalfelgene, men den ruller jo noe helt enormt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA